Pokoli körülményekkel szembesültek a versenyzők a két héttel ezelőtti Forma-1-es Katari Nagydíjon, a magas páratartalommal vegyített perzselő forróság többeket is megviselt. A történtek után gyakorlatilag egységes álláspontot képviseltek abban a pilóták, hogy a sivatagi katlanban már a biztonságos versenyzés határán táncoltak, mielőbbi változásokat sürgetve.

A kánikulában a pilótafülkében eleve uralkodó, alapjáraton 60 Celsius-fok körüli forróság sem segített, így a csapatok és a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) soron következő, a jövő hétvégi Mexikói Nagydíjat követő, október 31-i technikai megbeszélésén ennek kérdését is napirendi pontra tűzik – erről a Motorsport.com számolt be.

A felügyelőtestület korábban teljes körű elemzést ígért a katari hétvégével kapcsolatban. A pilótafülke hűtését ugyanakkor megnehezíti, hogy bármilyen hűtőberendezés, akár a versenyzőre aggatva, akár az autóba beépítve, elkerülhetetlenül súlynövekedéssel járna.

Ettől azonban nem tart Pat Symonds, a Forma-1 technikai igazgatója, aki a lapnak nyilatkozva megerősítette, az FIA-val együtt ő is dolgozik a problémán. Példaként az IndyCart hozta fel, ahol eltérő szellőzőelrendezéssel, állandó hűtőmellényekkel küzdenek a tikkasztó hőség ellen. „Pár kilogrammot nyomhat, még nem a világ vége” – mondta az utóbbiakról.