Zsinórban a második hétvégén fordul elő, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) menet közben változtatott a pályahatárokon. A két héttel ezelőtti Katari Nagydíj folyamán a Pirelli-gumikkal kapcsolatban felmerült problémák miatt kellett „kiszélesíteni” a pályát, ezúttal viszont a versenyzők és a csapatok visszajelzéseire hallgatva született hasonló döntés.

Már a szombati sprintkvalifikáción az új pályahatárok voltak érvényben, erről azonban csak az órákkal később megrendezett sprintverseny előtt érkezett hír. Az FIA szóvivője megerősítette, hogy a pénteki versenyzői eligazítást követően

megvastagították a fehér vonalat a 9-es, 12-es és 19-es kanyarok külső ívén, ezáltal extra mozgásteret biztosítva a versenyzőknek.

Bár a Motorsport.com információi szerint az első szabadedzésen is összesen 76 kört vettek el, nagyobb visszhangot kapott, hogy a vasárnapi pole-pozíció sorsa is egy pályaelhagyással dőlt el. Noha Max Verstappen öt ezredmásodperccel gyorsabbnak bizonyult Charles Leclerc-nél a pénteki időmérőn, nem tarthatta meg a leggyorsabb körét, mivel négy kerékkel hagyta el a pályát a 19-es kanyarban – a körelvétellel a hatodik helyre csúszott vissza a rajtrácson a háromszoros világbajnok.

Mivel a holland épphogy túlcsúszott a pálya határain, akár meg is tarthatta volna a rajtelsőséget, amennyiben korábban lép a felügyelőtestület. Christian Horner azonban úgy véli, nem kizárólag ezen a hibán úszott el Verstappen pole-ja. „Nem is annyira a 19-es kanyaron múlott, sokkal inkább az elfékezésén az első kanyarban. Az komoly nyomás alá helyezte Maxot a kör hátralevő részére” – nyilatkozta a Sky Sports F1-nek a Red Bull csapatfőnöke.