Órákkal a leintést követően változott a Forma-1-es Amerikai Nagydíj végeredménye, ugyanis Lewis Hamiltont és Charles Leclerc-t is kizárták, miután a verseny utáni, szúrópróbaszerű technikai ellenőrzésen mindkettejük autójánál a megengedettnél nagyobb mértékű padlólemez-kopást állapítottak meg.
A Mercedes hétszeres világbajnoka így a dobogó második fokának inthetett búcsút, a Ferrari pole-pozíciós versenyzőjét pedig a hatodik helyétől fosztották meg. Ami ennél is érdekesebb, hogy az érintett csapatok az ítélethozatalt követően ugyanazzal az okkal magyarázták a diszkvalifikálásukat.
„A sprinthétvégén mindig kihívást jelent mindössze egy órányi szabadedzés alatt megtalálni a megfelelő beállításokat, és még nagyobb kihívás egy olyan puklis pályán, mint az amerikai, főleg egy új csomaggal” – magyarázta Toto Wolff. A Mercedes főnöke ugyanakkor hozzátette, „mindez nem számít”, mert közben mások jól végezték a dolgukat, a szabályokban pedig nincs mozgástér, így elfogadták Hamilton kizárását.
Egyetértett Wolff meglátásaival Andrew Shovlin, a Mercedes mérnökigazgatója is. „Sajnos ez a sprintformátum egyik buktatója, amikor mindössze egy óra áll a rendelkezésünkre a parc fermé előtt” – jelentette ki. „A vártnál magasabb kopásszinthez a hepehupás pálya mellett az is hozzájárult, hogy az első szabadedzésen nem voltunk pályán nagyobb üzemanyag-terheléssel.”
Shovlin megjegyezte, a történtek után is igyekeznek az amerikai hétvége pozitív fejleményeire, illetve tanulságaira építeni, hiszen Hamilton – az idei legerősebb versenyét futva – Max Verstappent is megszorongatta a győzelemért, amit a csapat előrelépésként könyvel el. „Mindkét versenyzőnk érezte a fejlődést, ami pozitív a 2024-es kilátásainkra nézve” – mondta.
A Ferrari részéről Diego Ioverno, a maranellóiak sportigazgatója vonta le a következtetéseket Leclerc kizárásából. „A sprinthétvége sajátságos abból a szempontból, hogy nagyon kevés idő áll rendelkezésre az autó felkészítéséhez, csak egy szabadedzés” – fogalmazott az olasz istálló videójában a szakember.
„Az első szabadedzés után életbe lép a parc fermé, ami azt jelenti, hogy onnantól fogva nem lehet hozzányúlni az autóhoz” – magyarázta Ioverno. „Mindennek tetejében ugyan csodálatos, de rendkívül huplis az austini pálya. Ez a múltban nehézséget okozott a versenyzőknek és az autóknak is, hasonló helyzetben többé-kevésbé mindenkinél problémákhoz vezetett a felfüggesztéseknél, valamint a karosszériánál.”
Ioverno elismerte, számítottak rá, hogy ilyen szempontból megviccelheti őket az amerikai pálya, de valamilyen oknál fogva így is a határon táncoltak. Másik okként a szelet jelölte meg, mivel az előrejelzésekhez képest annak intenzitása erősödött, az iránya pedig megváltozott. „Utólag belegondolva sok mindent nem tudtunk volna tenni. Jobban is megemelhettük volna az autót, amivel viszont még több teljesítményt veszítettünk volna. Mi pedig azért vagyunk itt, hogy optimalizáljuk a teljesítményünket” – zárta gondolatait a sportigazgató.
A kizárásokat követően jócskán átalakult a sorrend az idei 15. és pályafutása 50. nagydíjgyőzelmét szerző Verstappen mögött: a Red Bull hollandja mögött így Lando Norrist rangsorolták, a dobogó legalsó foka pedig Carlos Sainz ölébe hullott. Sokat profitált az utólagos fordulatokból a Williams is, melynek mindkét versenyzője pontszerző lett így, ami Logan Sargeantnél pályafutása első F1-es pontját jelenti.