Az austini versenypálya az elmúlt években elhíresült egyenetlenségéről, melyen az új aszfaltréteg sem mindig segített. Idén is számos keresztborda nehezítette meg a pilóták és a csapatok dolgát: az istállók így nem engedhetik olyan alacsonyra a padlólemezt, mint amennyire szeretnék (innen származott a Red Bull problémája Szingapúrban, és a texasi gyengélkedésük is részben erre vezethető vissza).
A Forma-1-es Amerikai Nagydíj leintése után szokásos módon a Nemzetközi Automobil Szövetség technikai szakemberei ellenőrzik az autókat, hogy azok szabályosak voltak-e. Az ellenőrzések véletlenszerűek, nem minden autón ellenőriznek minden elemet. Előírás vonatkozik arra is, mennyit kophat különböző területeken a padlólemez.
Az ellenőrzések során ezt a területet négy autó esetében vizsgálták meg: a red bullos Max Verstappennél, illetve a mclarenes Lando Norrisnál minden rendben volt, ám kiderült, hogy Lewis Hamilton, illetve Charles Leclerc esetében a Mercedes és a Ferrari elszámíthatta magát, túl alacsonyra engedték az autókat, így többet kopott a padlólemez a megengedettnél. Ilyen esetekben az FIA és a stewardok sosem vacilláltak a múltban, technikai szabálytalanságról lévén szó minden esetben a kizárás volt a következmény.
Ezúttal is így jártak el: Hamilton bukta a második, Leclerc pedig a hatodik helyet.
Ezzel a dobogón előrelépett egy helyet a mclarenes Lando Norris, trófeát kap utólag Carlos Sainz a Ferrarival, a pontszerzők közé pedig felugrik a két Williams Alexander Albonnal és az első világbajnoki egységét így épp hazai pályán megszerző Logan Sargeanttel.
A pontszerzők névsora:
1. Max Verstappen (Red Bull)
2. Lando Norris (McLaren)
3. Carlos Sainz (Ferrari)
4. Sergio Perez (Red Bull)
5. George Russell (Mercedes)
6. Pierre Gasly (Alpine)
7. Lance Stroll (Aston Martin)
8. Cunoda Juki (AlphaTauri)
9. Alexander Albon (Williams)
10. Logan Sargeant (Williams)