21 fokos levegő-, valamint 42 fokos aszfalthőmérséklet kíséretében, derült időben vette kezdetét a Forma-1-es Mexikóvárosi Nagydíj harmadik, egyben utolsó edzése. A kvalifikáció előtti gyakorlás a legteljesebb nyugalomban vághatott neki a mezőny, mivel az előrejelzések maximálisan kizárták az eső valószínűségét – ugyanezt a második tréningről nem lehetett elmondani, mert időnként a pálya egyes pontjain megjelent némi, de nem számottevő mennyiségű csapadék.
Időben a szabadedzés negyedénél, gyakorlatban pedig még csak az első, tapogatózó jellegű mért köröknél tartott a mezőny, amikor lendültek a sárga zászlók, miután Pierre Gasly megforgatta az Alpine-t a stadion bejáratánál. Közel volt ugyan a falhoz a francia, a padlólemez volt az, ami végül komolyabb ütést kapott a 12-es kanyar kijárati kerékvetőjén.
💥 Pierre Gasly spin attı! #F1 #MexicoGP
pic.twitter.com/gztPhLz5hp— Red Flag (@RedFlagFone) October 28, 2023
Egy rövidebb időszaktól eltekintve, amikor George Russell vezetett, sokáig Max Verstappen állt az élen, azonban az edzés utolsó harmadában javulásnak indultak a köridők, ahogy a versenyzők elkezdtek próbálkozni az egykörös szimulációkkal. Az első nagyobb meglepetést a Williams okozta: előbb Logan Sargeant autózott egy negyedik időt, majd a pénteken is megvillanó Alexander Albon – a hétvége első 1:17-es idejével – az eredménylista élére ugrott.
Az edzés azonban Verstappen elsőségével ért véget, ám a háromszoros világbajnok 1:17,887-es idejével mindössze hét századdal bizonyult gyorsabbnak Albonénál. A thai-brit Williams-pilóta így kettéválasztotta a Red Bull párosát, ugyanis Sergio Pérez – a hazai közönsége előtt – egy harmadik hellyel hangolt a folytatásra, megelőzve Russellt.
Mögöttük még vegyesebb képet fest az első tíz sorrendje, amit csak pikánsabbá tesz a tény, hogy az ötödik és a tizedik helyezettet csupán 130 ezredmásodperc választja el. Ebbe a szűk szórásba Oscar Piastri (McLaren), Valtteri Bottas (Alfa Romeo), Cunoda Juki (AlphaTauri), Lando Norris (McLaren), Daniel Ricciardo (AlphaTauri) és Lewis Hamilton (Mercedes) fért be.
Az utolsó perceken a Ferrari veszítette a legtöbbet, a maranellói csapat egyik versenyzőjének sem jutott tiszta kör. Előbb a haasos Kevin Magnussen babrált ki Charles Leclerc-rel, aki – mint kiderült, a mérnöke hiányos tájékoztatása miatt – nem figyelt kellőképpen, erre válaszul a monacói ki is terelte a pályáról a dánt.
The incidents between Leclerc and Magnussen#MexicoGP #F1 #Formula1 #HAAS #Magnussen #Ferrari #Leclerc
2024 F1 Calendar for Charles Leclerc: https://t.co/9cv0dTDtod pic.twitter.com/XtTcawaROm— giFF1🏁 (@giFFormula1) October 28, 2023
Másodpercekkel Leclerc és Magnussen esete után Carlos Sainz tért vissza a bukótérből, ráadásul a pálya ugyanazon szakaszán, Lance Stroll hathatós közreműködésével. Az Aston Martin kanadaija nem éppen versenytempóban bóklászott a spanyol előtt a pályán, aminek az utóbbi részéről kis híján balesettel végződő megforgás lett a vége. Sainz az incidensüket követően heves gesztikulálással adta Stroll tudtára a nemtetszését, értetlenkedését, majd a csapatrádión konstatálta: ha ez nem ér büntetést, akkor semmi.
Lento no traçado, Stroll atrapalha Sainz, que roda ao evitar contato com Aston Martin.
"Esse cara. Honestamente, esse cara. Se isso não for para punição… ele não pode fazer isso no treino"#F1naBand pic.twitter.com/W9gKGjQaws
— Esporte Na Band (@esportenaband) October 28, 2023
A Ferrari rosszul sikerült utolsó körei mellett szembetűnő még az Aston Martin – immáron folytatólagos – szenvedése és az Alpine bukdácsolása. A már említett Stroll ugyanis 14., míg Fernando Alonso csak a 17. lett, de az enstone-i gárda sem számíthat sok jóra a folytatásban Pierre Gasly 18. és Esteban Ocon 20. idejével.
A hétvége programja a Mexikóvárosi Nagydíj időmérő edzésével folytatódik, ami magyar idő szerint 23 órakor kezdődik.