21 fokos levegő-, valamint 42 fokos aszfalthőmérséklet kíséretében, derült időben vette kezdetét a Forma-1-es Mexikóvárosi Nagydíj harmadik, egyben utolsó edzése. A kvalifikáció előtti gyakorlás a legteljesebb nyugalomban vághatott neki a mezőny, mivel az előrejelzések maximálisan kizárták az eső valószínűségét – ugyanezt a második tréningről nem lehetett elmondani, mert időnként a pálya egyes pontjain megjelent némi, de nem számottevő mennyiségű csapadék.

Időben a szabadedzés negyedénél, gyakorlatban pedig még csak az első, tapogatózó jellegű mért köröknél tartott a mezőny, amikor lendültek a sárga zászlók, miután Pierre Gasly megforgatta az Alpine-t a stadion bejáratánál. Közel volt ugyan a falhoz a francia, a padlólemez volt az, ami végül komolyabb ütést kapott a 12-es kanyar kijárati kerékvetőjén.

Egy rövidebb időszaktól eltekintve, amikor George Russell vezetett, sokáig Max Verstappen állt az élen, azonban az edzés utolsó harmadában javulásnak indultak a köridők, ahogy a versenyzők elkezdtek próbálkozni az egykörös szimulációkkal. Az első nagyobb meglepetést a Williams okozta: előbb Logan Sargeant autózott egy negyedik időt, majd a pénteken is megvillanó Alexander Albon – a hétvége első 1:17-es idejével – az eredménylista élére ugrott.

Az edzés azonban Verstappen elsőségével ért véget, ám a háromszoros világbajnok 1:17,887-es idejével mindössze hét századdal bizonyult gyorsabbnak Albonénál. A thai-brit Williams-pilóta így kettéválasztotta a Red Bull párosát, ugyanis Sergio Pérez – a hazai közönsége előtt – egy harmadik hellyel hangolt a folytatásra, megelőzve Russellt.

F1: A mezőny közepéből lephetik meg Verstappenéket 1

Háromból három edzés Max Verstappennek, de még nem dőlhet hátra a háromszoros világbajnok Mexikóban. (Fotó: Gerardo Vieyra/NurPhoto/Getty Images)

Mögöttük még vegyesebb képet fest az első tíz sorrendje, amit csak pikánsabbá tesz a tény, hogy az ötödik és a tizedik helyezettet csupán 130 ezredmásodperc választja el. Ebbe a szűk szórásba Oscar Piastri (McLaren), Valtteri Bottas (Alfa Romeo), Cunoda Juki (AlphaTauri), Lando Norris (McLaren), Daniel Ricciardo (AlphaTauri) és Lewis Hamilton (Mercedes) fért be.

Az utolsó perceken a Ferrari veszítette a legtöbbet, a maranellói csapat egyik versenyzőjének sem jutott tiszta kör. Előbb a haasos Kevin Magnussen babrált ki Charles Leclerc-rel, aki – mint kiderült, a mérnöke hiányos tájékoztatása miatt – nem figyelt kellőképpen, erre válaszul a monacói ki is terelte a pályáról a dánt.

Másodpercekkel Leclerc és Magnussen esete után Carlos Sainz tért vissza a bukótérből, ráadásul a pálya ugyanazon szakaszán, Lance Stroll hathatós közreműködésével. Az Aston Martin kanadaija nem éppen versenytempóban bóklászott a spanyol előtt a pályán, aminek az utóbbi részéről kis híján balesettel végződő megforgás lett a vége. Sainz az incidensüket követően heves gesztikulálással adta Stroll tudtára a nemtetszését, értetlenkedését, majd a csapatrádión konstatálta: ha ez nem ér büntetést, akkor semmi.

A Ferrari rosszul sikerült utolsó körei mellett szembetűnő még az Aston Martin – immáron folytatólagos – szenvedése és az Alpine bukdácsolása. A már említett Stroll ugyanis 14., míg Fernando Alonso csak a 17. lett, de az enstone-i gárda sem számíthat sok jóra a folytatásban Pierre Gasly 18. és Esteban Ocon 20. idejével.

A hétvége programja a Mexikóvárosi Nagydíj időmérő edzésével folytatódik, ami magyar idő szerint 23 órakor kezdődik.

F1: A mezőny közepéből lephetik meg Verstappenéket 2

A harmadik szabadedzés végeredménye (Forrás: Formula 1/X)