A szabadedzések alapján még azt vetítették előre a Williams, de főként Alexander Albon villanthat hatalmasat a Forma-1-es Mexikóvárosi Nagydíj időmérőjén. Háromból kétszer zárt közvetlenül Max Verstappen mögött a korábbi csapattársa, de már a kvalifikáció elején szertefoszlottak a reményei, amikor arra panaszkodott, teljesen máshogy viselkedik az autója, mint a különösen sokat ígérő utolsó gyakorláson.

„Ami még inkább frusztráló [a körelvételnél – szerk.], hogy hiányzott a tempónk az időmérőn. Négy vagy öt tizeddel voltam lassabb, mint a harmadik szabadedzésen, emellett rengeteg tapadást veszítettünk. Szinte menedzselnem kellett a gumikat ahhoz, hogy azokat a harmadik szektorig életben tudjam tartani” – panaszkodott Albon, aki arról is beszélt, ilyen ingadozás nem először fordult elő a hétvégén.

„Ugyanez történt az első és a második szabadedzés, aztán pedig a harmadik edzés és az időmérő között, ezért ennek nagyon utána kell járnunk.”

Rejtély, mi történt az F1 sötét lovával 2

Úgy tűnt, hogy akár Verstappenék orra alá is borsot törhet, ehhez képest tényleg csalódás Albonnak a 14. hely. (Fotó: Dan Istitene/Formula 1/Getty Images)

Dave Robson, a Williams vezető teljesítménymérnöke egyetértett abban Albonnal, hogy kész rejtély, miért voltak ekkora kiugrások az FW45-ös teljesítményében. „Annak ellenére, hogy a körülményekben és a beállításokban is csak kisebb változások történtek, nagyon eltérő teljesítményt láthattunk” – állapította meg. „A 14. és a 20. hely volt a legjobb, amire ma képesek voltunk. Jó lett volna előrébb rajtolni, de még mindig ott a holnap, amikor keményen versenyezhetünk.”

Sokáig úgy tűnt, Albon nem is rúghat labdába a továbbjutó pozíciókért a Q2-ben, ám az utolsó körével a kilencedik helyre repítette magát. Késői javításának azonban nem örülhetett sokáig, a körét ugyanis elvették amiatt, hogy belülről levágta a 2-es kanyar csúcspontját. Ezzel nemcsak a Q3-as szerepléstől esett el a 27 éves pilóta, de csak a 14. rajtkockát tudhatja a magáénak.

„Szerintem nem hagytam el a pályát” – vitatkozott a versenyfelügyelők döntésével. „Simán lehet, hogy tévedek, de a külső képeket elnézve úgy láttam, hogy a hátsó kerekeim végig érintették a fehér vonalat. Bárhogy is van, ez elkeserítő.”

Rejtély, mi történt az F1 sötét lovával 3

Sargeantnek még érdemi mért kör sem jutott. (Fotó: Clive Mason/Formula 1/Getty Images)

Jól mutatja, milyen hullámvölgyön ment keresztül a Williams, hogy a csapatot 20 ezer euróra, azaz közel 8 millió forintra büntették egy, a garázsuk előtt felejtett emelő miatt, Albon kiesése előtt pedig a grove-iak másik versenyzője, Logan Sargeant is beleesett a pályaelhagyások csapdájába, ami miatt még értékelhető körideje sem maradt.

„Sajnos rosszul sült el számunkra ez a délután” – idézte Sargeant sóhajtozását az F1i.com. „Egyáltalán nem volt tisztességes esélyem arra, hogy összerakhassak egy tiszta kört. Rosszkor voltam rossz helyen. Az utolsó körök előtt aztán mindenki meg akart állni a bokszutca kijáratánál nagyjából egy percre, emiatt rengeteget veszítettek a hőmérsékletükből a gumik, utána feltartottak, és a sárga zászló is előkerült.”