A Mexikóvárosi Nagydíj csütörtöki, nulladik napján egyeztetett volna a büntetések igazságosabbá tételéről a Forma-1-es versenyzőkkel a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA), előrelépést azonban nem eredményezett a találkozó: a 20 fős mezőnyből ugyanis csak nyolcan jelentek meg – értesült az Auto Motor und Sport.
Elsősorban azzal a céllal hívták volna össze az ülést, hogy tiszta vizet öntsenek a pohárba a pályahatárokkal és a büntetési rendszerrel kapcsolatban. Annak ellenére volt ennyire alacsony a részvételi arány, hogy minden pilóta és sportigazgató meghívást kapott Garry Connellytől, az FIA sportbiztosától, de azt nem hozták nyilvánosságra, kik jelentek meg a megbeszélésen.
A német szaklap beszámolója nyomán a Crash.net azt írta, az elmúlt időszak zúgolódásai után összehívott értekezlet amolyan „eszmecsereként” funkcionált volna, többek között azzal a szándékkal, hogy ezentúl egységesebben, egyúttal szigorúbban is szankcionálják a négykerekes pályaelhagyásokat. Ennek ötlete azok után merült fel, hogy az előző hétvégi Amerikai Nagydíj helyszínén többen is azt nyilatkozták, hogy nagyobb fegyelmezettség lenne elvárható a versenyzőktől.
Több korábbi esetet is felelevenítettek a csütörtöki találkozón, például Lewis Hamiltonét, aki még az austini sprintfutamon hagyta el a pályát, de Sergio Pérez akkor észrevétlen pályalevágásai is terítékre kerültek. Azt, hogy egyiküket sem büntették meg, azzal magyarázták, hogy a fedélzeti kamerás felvételek ehhez nem voltak elegendőek.
Ezen a szálon maradva beszédtémát szolgáltattak a pályaelhagyásból fakadó előnyszerzések is beszédtéma volt, példaként Lance Stroll Pierre Gaslyval szemben, de a pályán kívül bemutatott előzését hozták fel a Brit Nagydíjról, miután a kanadai akkor büntetlenül megúszta a manővert.
Az egymásnak ellentmondó ítéleteket sem söpörték a szőnyeg alá: amíg Kanadában Lando Norris figyelmeztették, amiért túlságosan lemaradt a biztonsági autó mögött, Charles Leclerc hasonló megmozdulása felett szemet hunytak a stewardok, nem merült fel a „sportszerűtlen viselkedés” gyanúja.
Amiatt is számos kritika érte az FIA munkáját, hogy túl enyhe büntetéssekkel „jutalmazzák” a baleseteket, így azt is felvetették, hogy azokat következményeik figyelembe vételével kellene szankcionálni.