Nem az első rajtsort váratlanul elhappoló Ferrari szolgáltatta a Forma-1-es Mexikóvárosi Nagydíj időmérő edzésének egyetlen meglepetését, annak ugyanis Daniel Ricciardo volt a másik hőse, aki a negyedik helyre kvalifikálta magát az AlphaTaurival. Amellett, hogy beékelődött a Red Bull versenyzői közé, továbbá hazai pályán győzte le Sergio Pérezt, a 2021-es Katari Nagydíj óta számítva a faenzaiak legjobb rajthelyét csípte el az ausztrál.
Amióta a nyári Magyar Nagydíjon visszatért, messze a legerősebb teljesítményét nyújtotta Ricciardo a mexikói kvalifikáción, annyira, hogy a második soros indulás még őt is váratlanul érte. Mint ismert, a hollandiai kéztörése után a nyolcszoros futamgyőztes az amerikai hétvégén tért vissza, de még Austinban sem vezetett teljesen egészséges állapotban, de ez sem szegte kedvét a folytatást illetően.
Már a hétvége elején is bizakodóan nyilatkozott, főleg azok után, hogy hatodik lett a második szabadedzésen, elmondása szerint visszanyerte az önbizalmát. „Tudom, hogy idén még nem álltam rajthoz sok versenyen, de nagyon úgy érzem, mintha a régi önmagam lennék” – kezdte a Sky Sports F1-nek Ricciardo.
„Még a harmadik edzésen is kilencedik voltam, amivel nem voltam elégedett, de ahelyett, hogy csalódottá tett volna, önbizalmat adott nekem az időmérőre. Tudtam, hogy jócskán benne leszünk az első tízben” – magyarázta a 34 éves versenyző. „Őszinte leszek, és nem az eredmény miatt mondom, de már vasárnap este Austinban azt vártam, hogy elérkezzen a pénteki edzés. Vissza akartam ülni az autóba.”
„A pénteki első körtől fogva nagyon magabiztosnak éreztem magamat az autóban. Talán egy kicsit több annál a negyedik hely, mint amire számítottunk, de abban biztos voltam, hogy nem az lesz a kérdés az időmérőn, bejutunk-e a Q3-ba, hanem az, mennyire fogunk elöl végezni. Csapatként is magabiztosak voltunk, de arra gondoltam, hogy egy tökéletes körrel hatodik vagy hetedik lehetek, nem pedig negyedik” – idézte az ausztrált a Motorsport.com.
Ricciardo ráadásul úgy harcolta ki magának a második soros indulást, hogy a Ferrari versenyzői a semmiből katapultáltak az első sorba, ráadásul a Q3-ban már csapattársa, a motorcsere miatt a sor végéről induló Cunoda Juki sem segítette őt szélárnyékkal. Ebben az ausztrál szerint a tisztán összerakott kör volt a kulcs.
„Ez egy egyedülálló pálya, ahol szinte maximális leszorítóerőt magyarázunk. Az egyike azon pályáknak, ahol nem mehetsz túl tisztán, túl simán sem, különben nem leszel gyors. Azt sem engedheted meg magadnak, hogy túlerőltesd, mert könnyen szétesik a köröd” – ecsetelte a mexikói pálya sajátosságait. „Rengeteg precizitásra, finomságra van szükség, és mindig azt érzed, hogy lehetnél gyorsabb, de elkezdesz csúszkálni, amint próbálkozol.”