Idei szerződéshosszabbítását követően még sokáig a Red Bull sikerkovácsa marad Adrian Newey, a tervezőzseniként elhíresült technológiai igazgató nem is gondolkodik a visszavonulásán, noha korábban felmerült, hogy távozhat a Milton Keynes-iektől.
Nemrég a Telegraph hasábjain adott interjút Newey, melyben elmondta, valójában csak az ideje „nagyjából 50 százalékát” szenteli az F1-es projektnek, mellette más projektekkel foglalja le magát.
„Azt hiszem, kissé független vagyok már abból a szempontból, hogy sikerült olyan helyzetbe kerülnöm, amiben nélkülem is tud előrehaladóan működni [az F1-es mérnöki csapat – szerk.]” – idézi a szakember szavait a RacingNews365.com. „Ez lehetővé teszi, hogy kellően elkényeztessem magam, és beszállhassak bármibe, amihez kedvem van.”
Miután korábban az Aston Martin Valkyrie tervezéséből is kivette a részét, a Red Bull kétüléses pályaautóját, az RB17-et, valamint egy tengeralattjáró tervezését is rábízták. Még a tavaly év végi halála előtt kereste meg az utóbbi lehetőséggel a korábbi Red Bull-vezér, Dietrich Mateschitz, de a munkálatok egy közelmúltbéli, a Titan merülőhajójával történt baleset után sem álltak le.
„Nagy kár, hogy nem láthatja majd készen” – mesélt a tengeralattjáró-projektről Newey. „Valójában egy kicsit ideges is vagyok, mert nemrég nagy nyilvánosságot kapott az a baleset, ami a Titan hajójával történt. Mi viszont nem a tengeri mélységet célozzuk meg, és teljesen jogszerűen, tengeralattjáró-szakértőkkel dolgozunk együtt.”
Newey szerint Mateschitz azzal bízta meg, hogy olyan tengeralattjárót tervezzen, ami akár a magánszigetén is könnyen mozgatható, és különböző helyekről el lehet indítani.