Hajnalig nyúlt a Forma-1-es Las Vegas-i Nagydíj első napjának programja azok után, hogy Carlos Sainz az első szabadedzésen áthajtott egy fellazult csatornafedőn. A méretes vasdarab nemcsak anyagi, de morális károkat is okozott a Ferrarinál.

„Jól vagyok. Nagy ütést kapott a hátam és a nyakam az incidensben” – kezdte a legfontosabbakkal a spanyol pilóta. „Sajnos a kasztni, az erőforrás, az akkumulátor, de még az ülésem is károsodott a balesetben. Mindez nagy erőfeszítést kívánt a szerelőktől és a csapattól, hogy egy vadiúj kocsit összerakjanak a második edzésre.”

Sainz autójának javítása ráadásul büntetéssel is járt: a V6-os motort és az aksit a Ferrari még megoldotta az év korábbi szakaszában használt elemekkel, azonban vezérlőelektronikából már új kellett, így automatikusan megkapta a 10 helyes rajtbüntetést a helyi idő szerint szombat este kezdődő versenyre. A Ferrari próbálta volna ezt elkerülni, sőt, még a stewardok is azon voltak, hogy valami kiskaput találjanak a szabálykönyvben, hogy ne kelljen megbüntetni a spanyolt – a Motorsport.com információi szerint bő két órán át böngészték az előírásokat –, végül azonban nem tudták áthidalni ezt az önhibán kívül született szituációt.

„Az edzés végeztével a csapat közölte velem, hogy 10 helyes rajtbüntetést kapok olyasmiért, amiben nem hibáztam. Természetesen ez megváltoztatja a hozzáállásom és a véleményem az egész hétvégével kapcsolatosan. El lehet képzelni, mennyire csalódott vagyok. Nem fognak túl boldognak látni a hétvégén” – jelentette ki Sainz.

„Ami ma történt, egyértelműen példázza, hogyan lehetne javítani a sportágon. Most mindennek én fizetem meg az árát.”