Rosszul indul a nagy csinnadrattával felvezetett, csilivili Las Vegas-i Nagydíj: az első szabadedzés mindössze 8 percig tartott, majd le is fújták, miután Carlos Sainz Ferrariját kicsinálta egy csatornafedél.
Így nézett ki az eset egy biztonsági kamera szemszögéből:
CCTV footage of Carlos Sainz hitting the drain cover 😳 pic.twitter.com/R9oR14WK6w
— WTF1 (@wtf1official) November 17, 2023
És így a nézőtérről:
In the parlance of auto racing, holy crap. Here’s why they canceled the F1 Las Vegas Grand Prix practice tonight. #WTF1 #LasVegasGP pic.twitter.com/DL5lheeGH5
— Vital Vegas (@VitalVegas) November 17, 2023
„A monocoque, a motor és az akkumulátor is odavan. Egy vagyonba kerül ez nekünk, elcsesződött Carlos edzése, és biztosan nem vesz majd részt a második gyakorláson sem. Szerintem ez elfogadhatatlan a mai F1-ben” – nyilatkozta a Ferrari csapatfőnöke, Frederic Vasseur.
Esteban Ocon Alpine-ja is megsérült, a francia a korábban Sainz által felrántott fedélre és törmelékre hajtott rá, amikor a bokszutca felé tartott. A piros zászlóról értesült, arról viszont nem kapott információt, hogy törmelék van a pályán. Az Alpine-on (is) cserélni kell a teljes padlólemezt.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) az edzés lefújását követően azt közölte, az egész pályát átvizsgálják, mert több fedéllel is gond lehetett, a problémás helyen pedig meg is indult a javítás.
Kattints a képre, galéria nyílik!
A Forma-1 később kiadott közleménye már egyetlen süllyesztett vízcsap fedelét említette, hozzátéve, hogy a helyi és az F1 saját szakemberei közösen dolgoznak a javításon, ám az eredetileg helyi idő szerint pontosan éjfélre (nekünk 9 óra) tervezett második szabadedzés valós kezdési időpontjáról később adnak tájékoztatást.
Tegyük hozzá, korábbi hasonló esetekkel ellentétben ezúttal nem egyszerűen a fedél mozdult el a helyéről, a szerelvény egy része a beton-/aszfaltágyazat egy részével együtt szakadt ki, ez komolyabb, hosszabb javítást igényel, főleg, ha több ugyanilyen, potenciálisan veszélyes pontot kell rendbe tenni.
A paddockban szó van a második edzés 60-ról 90 percesre hosszabbításáról, ám nincs sok játéktér, ugyanis hajnali 4-re már meg kell nyitni a pályát a közforgalomnak. Ha nem jön össze az éjféli kezdés, igen szoros lesz.
Frissítés: az FIA ottani idő szerint 23 órakor (itt 8) megerősítette, hogy a második edzés biztosan csúszni fog, a kezdési időpont egyelőre nem ismert.
Frissítés 2: Mintegy 30 csap-/csatornafedél ellenőrzésén, megerősítésén folyik a munka a pályán, a jelenlegi, optimista elképzelés szerint a 90 percesre bővítendő második szabadedzés hajnali 2-kor (magyar idő szerint 11) kezdődhetne – már ha addigra megszárad a friss gyorsbeton. A pálya közforgalom előtti 4 órás megnyitása továbbra is él, így elképzelhető az is, hogy péntek estére (nálunk már szombat nap közben) csúsztatják a program folytatását.