A pályaelhagyások okoztak már néhány igen kínos pillanatot az idei szezonban, a csúcspont az Osztrák Nagydíj volt 1200 potenciális pályaelhagyás jelentésével. Nemrég kiderült, hogy az FIA leállította azt a rendszert, amelynek az lett volna a feladata, hogy automatikusan azonosítsa a pályaelhagyásokat.
Az ok pofonegyszerű: az automata rendszer nem biztosított kellően pontos adatokat. Az elemzések rámutattak, hogy a legpontosabban még mindig az ember képes egyértelműen eldönteni, hogy valaki elhagyta a pályát vagy nem, ezért dolgozott például már a Katari Nagydíjon is négy helyett nyolc ember a videófelvételek elemzésén.
A pályaelhagyásokat vizsgáló állandó munkatársak számát jövőre fixen nyolcra emelik, a szezonzáró helyszínén pedig mesterséges intelligenciával kísérletezik majd az FIA. Az MI feladata az lesz, hogy a pályaelhagyásokról szóló jelentések közül kiszűrje a potenciálisan hibásakat.
Vagyis az MI-re bíznák a többé-kevésbé egyértelmű esetek elbírálását, hogy emberi ellenőrzésre csak az esetek lehető legkisebb százalékában legyen szükség.