A világbajnokság a vasárnapi Abu-dzabi Nagydíjjal lezárult, de kedden még érdemi munkája volt a Forma-1-eseknek a Yas Marina pályán, hiszen ma tartották az egyesített ifjonc- és gumitesztet.
A nap folyamán összesen 24 pilóta lépett pályára a tíz csapat autóival, ám nem indult simán a dolog, az eredetileg – ottani – 9 órás kezdés 25 percet csúszott, ugyanis nem volt ott időben a mentőhelikopter.
There’s currently a red flag in #F1Testing due to a water leak under the W Hotel bridge. The circuit team are working to dry out to surface to allow us to run again. #HaasF1 pic.twitter.com/KRzgI0CuPX
— MoneyGram Haas F1 Team (@HaasF1Team) November 28, 2023
A munkát három piros zászlós megszakítás is nehezítette: először, bő félórával a kezdés után azért kellett leállítani a körözést, mert a pályára olajos víz szivárgott a 13-14-es kanyarnál, később – 58 kör után – George Russell törte meg rendesen a Mercedes W14-es jobb elejét, a balesetet követően már nem is folytatta a napot. Végül délután, 40 perccel a vége előtt a Red Bull-nevelt Ivasza Ajumu miatt lengett a piros: ő egyszerűen a pályán állt le a füstölgő AlphaTaurival.
A gumik és a 2024-re szánt fejlesztések próbálgatása, a fiataloknak kitűzött eltérő tervek miatt a köridők és a körszámok érdemi összevetése valójában lehetetlen és értelmetlen is, mindenesetre tény, hogy a leggyorsabb az alpine-os Esteban Ocon lett az utolsó óra kezdetén futott körével.
Testing, testing. 👊 pic.twitter.com/qXA6eDy1EO
— McLaren (@McLarenF1) November 28, 2023
Hozzá – háromtizedes hátránnyal – a McLaren tartalékosa, a ír–mexikói Pato O’Ward zárkózott fel 44 perccel a leintés előtt, míg a Mercedesbe ültetett dán Forma-2-es pilóta, Frederik Vesti az utolsó percekben hozta a 3. legjobb időt.
A 2024-es gumik tesztelésére a Ferrari, az Aston Martin, a Williams és az AlphaTauri mindkét állandó versenyzőjét bevetette, a Red Bullnál Sergio Perez, a Mercedesnél Russell, a McLarennél Oscar Piastri, az Alfa Romeónál Csou Kuan-jü, az Alpine-nál Ocon gyűjtötte az adatokat, a tapasztalatokat, kizárólag a Haas vetett be tesztpilótát (Pietro Fittipaldit) erre a munkára.