Az egykori F1-pilóta, Helmut Marko évtizedekkel ezelőtt került barátságba a Red Bullt az európai, majd a világpiacra bevezető osztrák üzletemberrel, Dietrich Mateschitzcel, akivel aztán az 1990-es évek közepétől az F1-be is bevezették a márkát.
Egy évtizednyi szponzoráció után 2005-ben elindították az energiaital-gyártó saját csapatát, majd egy évvel később az utánpótlás-nevelő B csapatot, a Toro Rossót (AlphaTaurit).
Marko azóta irányítja a Red Bull motorsport-tevékenységeit és versenyzői programját, ám lehet, hogy már nem sokáig. A 80 éves osztrák pozíciója Mateschitz 2022-es halála után meggyengült, az új vezetés állítólag nem kedveli annyira, ahogy arról is lehetett már hallani idén, hogy a Red Bull Racing csapatfőnöke, Christian Horner sem dolgozik vele szívesen, nem örül, hogy meg kell osztania az irányítást valakivel.
Nyáron még minden fél elhessegette a Marko távozását illető pletykákat, ám azok most újra felröppentek, maga az érintett sem zárja ki, hogy akár az év végére búcsút int a Red Bullnak, a „jövő héten” tárgyalnak majd a jövőről a cég fejesei.
„Különböző irányok, lehetőségek vannak. Még minden nyitott, bár a szerződésem 2024 végéig szól” – mondta az osztrák Oe24-nek.
Nyílt titok, hogy pillanatnyilag, az idei, elképesztően domináns szezonban harmadik világbajnoki címét is megszerző Max Verstappen ragaszkodik leginkább Markóhoz, természetesen ő maga is szeretne a holland mellett dolgozni:
„Összetett kérdés ez. Természetesen a Red Bull és Max felé is van kötelességem, ugyanakkor a teljes képnek megfelelőnek kell lennie. Egyelőre semmi sem dőlt el.”
Marko maga is elismeri, hogy ez a Red Bull már nem az a Red Bull, ahol Mateschitzcel dolgoztak együtt:
„Már egy nagyobb körről van szó, ott van Mark Mateschitz, a thai résztulajdonosok, valamint Oliver Mintzlaff [vezérigazgató]. Dietrichhel a magunk módján hoztuk meg a döntéseket. Rettenetesen sajnálom, hogy ezt a mindent elhomályosítóan sikeres idényt már nem láthatta…”