Noha júliusban már Forma-1-es Magyar Nagydíjat rendeznek a Hungaroringen, a pálya jelenleg úgy néz ki, mintha bombatalálat érte volna. A régi paddockot már elbontották, ez egyébként a Forma-1 feltétele volt.
„Első körben húsz méterrel kijjebb toljuk a paddockot hátrafelé. A miénk volt a világbajnoki sorozat legkisebb depója, a szerződéshosszabbítás feltétele volt, hogy ezt a munkát megcsináljuk” – magyarázta Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója a Mandinernek.
„A hátsó parkolók, ahol eddig a pilóták és a csapattagok álltak meg autóikkal, eltűnnek, de lesz egy mélygarázs ott. Egyébként amiatt is kell ez a bővítés, mert az új főépület és a bokszok jóval szélesebbek lesznek, mint a mostaniak. A garázsok jelenleg 4×12 méteresek, ezeket növeljük 7×21 méteresekre.”
„Nagyjából fél évünk van, hogy mindennel végezzünk. Az idén július huszonegyedikén rendezzük a Magyar Nagydíjat, már előtte pár héttel készen kell lennünk. Remélhetőleg nem jön közbe semmi” – bizakodott Gyulay.
A munkálatok első ütemében a közművek és az infrastruktúra modernizálását végzik el, hogy megfeleljenek a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) követelményeinek. Ennek keretében teljesen új főbejáratot kap a pálya: az október–novemberre elkészülő épület nem szimpla portaként funkcionál majd, lesznek benne irodák és kávézó is.
„Ezek az évek az építkezésekről fognak szólni. Ne szépítsük, a naptárban a miénk volt az egyik legmegviseltebb ring, az idei futam után rögtön nekikezdünk a főépület bontásának is. Az előzetes számítások alapján 255 napunk lesz az új felépítésére. A teljes felújításnak el kell készülnie a 2026-os futamra, vagyis éppen az 1986-ban átadott pálya negyvenedik születésnapjára” – mondta Gyulay, aki szerint a munkálatok nélkül a Magyar Nagydíj biztosan kikerült volna a naptárból.
A teljes felújítás a jelenlegi tervek szerint nagyjából 80 milliárd forintba kerül majd.