Eddig csak a Hungaroring által készített felvételeken láthatta mind a nagyközönség, mind a sajtó, hogy is áll a Magyar Nagydíj otthonául szolgáló versenypálya felújítása. Február 12-én azonban többek között a Vezess is bemehetett az aktív építési területre, ahol gőzerővel folynak a munkálatok.

A képre kattintva galéria nyílik!

Romokban a Hungaroring, alagút épül a pályán 1

A laikusok számára leglátványosabb munkálatok konkrétan az aszfaltcsíkon zajlanak: két helyen is átvágták a célegyenest, hogy kiépítsék azokat az alagutakat, melyek a jövőben leváltják a bokszutca végét a főtribün végével összekötő hidat. Ezek az alagutak kötik majd össze a jövőben a Hungaroring belső részén lévő bokszutcát és paddockrészt a pálya külső részén lévő területekkel, többek között a főtribün mögötti résszel, ahol a Forma-1 idején a büfék, a boltok, a fanzone is helyet kap.

Romokban a Hungaroring, alagút épül a pályán 39

A célvonal magasságában épül az egyik alagút

Komoly építkezés zajlik emellett a paddockban is, ahol a motorhome-ok rendelkezésére álló terület nő meg jelentősen. „A depónkat ki kellett bővíteni. Mivel az épület is tíz méterrel szélesebb lesz, ezért a depó 19 méterrel lesz szélesebb. Körülbelül 3000 négyzetméterrel nő a terület, így 8353 négyzetméteres lesz” – mondta Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója.

Romokban a Hungaroring, alagút épül a pályán 40

A bokszépület mögötti terület. Szinte felismerhetetlen

„A legnagyobb ránk váró próbatétel a 2024-2025-ös időszak. Közel 260 nap áll rendelkezésre, hogy a főépületet elbontsuk.” A főépület átalakítására azért van szükség, mert a garázsok túl kicsik: a 4*12 méter messze van a 7*21 méteres FIA-előírástól. A felújításokkal azonban ez is rendeződik.

A Hungaroring által 2023-ban kiadott látványtervek alapján teljesen új, többszintes épületet húznak fel a paddockban, ahol a korábbiaknál jóval több VIP-ügyfelet tudnak kiszolgálni. Emellett látható, hogy megújul a célegyenes melletti főtribün is, amelyen a jelenlegihez képest szintén többen foglalhatnak majd helyet.

 

 
 
 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

hungaroring_official (@hungaroring_official) által megosztott bejegyzés

„A Forma-1 elvárása az, hogy nem lehet félbehagyott épület és építkezés, ez a tévéközvetítések miatt fontos.”

A Hungaroring az F1-en kívül is szeretne több rendezvény házigazdája lenni. Ezek potenciális helyszíne lehet a főtribün mögött fekvő terület, mely szintén megújul, és multifunkciós térként szolgálhat majd 10 ezer négyzetméteren.

Romokban a Hungaroring, alagút épül a pályán 41

125 ezer köbméter földet mozgatnak meg

Gulyás Gergely, a Miniszterelnökséget vezető miniszter elmondta, a Forma-1-es szerződések újratárgyalása és 2032-ig meghosszabbítása anyagi lehetőséget is teremtett a felújításra. „Ahhoz képest, amit az eredeti megállapodás szerint kellett volna jogdíjként fizetni, 2032-ig 107 milliárdot spórol a magyar állam.” Ami a költségeket illeti, 78,973 milliárd forintba kerül a felújítás. „Ehhez járul tízszázalékos tartalék keret” – fogalmazott a politikus.

Romokban a Hungaroring, alagút épül a pályán 42

Nem rongálják meg a nagy, nehéz munkagépek az aszfaltot: farostlemez és murva tompítja az erőket, így nem kell újraaszfaltozni az F1 előtt

Az első ütemben megújult a közműhálózat, felépült a Forma-1 színvonalának megfelelő fogadóépület kávézóval, bolttal, műveleti központtal. A második ütem folyik most, a munkálatok 2026-ban zárulnak le.

Romokban a Hungaroring, alagút épül a pályán 43

A Hungaroring megújulásának jegyében a logó is megújult

A második ütem számai:

  • 57 ezer négyzetméternyi épület
  • 125 ezer köbméter megmozgatott föld
  • 34 300 méter vasbeton szerkezet beépítése
  • 9 toronydaru
  • összesen 9000 ember dolgozik majd az építkezésen
  • jelenleg napi szinten 250-300 munkás, de lesz, amikor 1400