A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a jó néhány jelentkező közül az amerikai Andretti pályázatát találta alkalmasnak, így a Forma-1-et (is) felügyelő szervezet zöld utat adott az amerikai alakulat F1-es részvételének.

A pályára lépéshez ugyanakkor a Forma-1-vezetésnek a jóváhagyása is kellett volna, ám ezt nem kapta meg a csapat, az F1 az elutasítás indoklásában már-már megalázó érveket hozott fel. Kijelentették, hogy csak a dobogókért, győzelmekért küzdeni képes csapat jelent új hozzáadott értéket, az Andretti projektjéről pedig nem feltételezik a versenyképességet. Emellett megemlítették, hogy álláspontjuk szerint egy új csapat nem lenne képes 2025-re, majd 2026-ra az új szabályrendszerhez egy-egy teljesen különböző modellt fejleszteni.

Felrótták azt is, hogy az Andretti kezdetben valamelyik – a szabályok által kötelezett – jelenlegi motorgyártóra támaszkodna, hogy aztán 2028-ra álljon át a GM-hez (General Motors) tartozó Cadillac erőforrásaira, ami az új motorok fejlesztése kapcsán összeférhetetlenségi problémákat jelentene, de még azt is megemlítették, hogy a versenyszervezőknek teher lenne egy 11. csapat a garázsok miatt.

Az F1 mézesmadzagként elhúzta, hogy 2028-ra esetleg szívesen látnák az Andretti–Cadillac-projektet, ám úgy tűnik, ők továbbra is jóval korábbi belépéssel számolnak.

„A stábjaink a tervek szerint folytatják az autó fejlesztését. Pillanatnyilag ez a hozzáállásunk” – szögezte le újságírói kérdésre a Daytonai 500-as futamon GM motorsportfőnöke, Jim Campbell.

„Nem mondom, hogy könnyű a helyzetünk, de a két cég múltjában más autósportos kategóriákból van már jó pár példa a sikeres együttműködésünkre. Az F1-es jelentkezést illetően is bizakodóak vagyunk. Valóban, az F1 már világossá tette a maga álláspontját, de mi újabb találkozót kértünk tőlük, szóval dolgozunk az ügyön” – tette hozzá.

A GM-főnök külön kitért a motorszállítói kifogásokra is, hangsúlyozta, hogy csakis az előírások betűje miatt jelölték meg a 2028-as beszállást: „A motorszállítói regisztrációnak megvan a maga határideje, esetünkben ez tavaly június volt a 2028-as belépésre. Egyszerűen ez van a szabályokban. De mi továbbra is bizakodunk, újabb egyeztetést kértünk az F1-től.”