Csütörtökön Bahreinben folytatódott a 2024-es Forma-1-es szezon előtti tesztelés. A szahíri pályán kedd után ezúttal is száraz, nagyrészt napos, enyhén szeles idő fogadta a mezőnyt.

A bokszutca nyitása után rögtön megkezdődött a munka, az RB-s Cunoda Juki kivételével mindenki a pályára gurult az első percekben. Az első napon Max Verstappennel fölényes előnnyel az élen záró Red Bullnál rögtön probléma is akadt: Sergio Perez autóján túlmelegedett és kigyulladt az egyik első fék, a mexikói félórányi szerelés után ment ki újra.

A második napon előkerült a piros zászló is, a délelőtti gyakorlás harmadik órájának elején a 11-es kanyarban Charles Leclerc a Ferrarival felrántotta a kerékvető külső szélén fekvő vízelvezető rácsát, megszakították a körözést. Jó fél óra után világossá vált, hogy a javítás nem végezhető el gyorsan, ezért le is fújták a gyakorlást, úgy döntöttek, előrehozott ebédszünetet követően a 4+4 helyett 3+5 órás formátumban bonyolítják a napot.

Az idő előtti befejezésig a Ferrari monacói versenyzője futotta a legjobb időt, ám nem lehetett maradéktalan az öröm, az incidensben ugyanis komolyabban megsérült az SF-24-es padlólemeze.

A megváltozott menetrend miatt néhány csapat a maga beosztásán is módosított, Perez megkapta a teljes napot, és Leclerc is maradt még például az autóban, mielőtt átadta volna azt Carlos Sainznak.

Kattints a képre, galéria nyílik!

A spanyol aztán sorra futotta az egyre gyorsabb köröket, át is vette a vezetést. Miközben Sainz egyre lejjebb srófolta az időket, az alpine-os Esteban Ocon furcsa elfékezést produkált a célegyenes végén, az új Mercedest első ízben ma vezető Lewis Hamilton pedig kis híján eldobta a W15-öst, amikor annak kitört a fara a 4-es kanyarban.

Pereznek délutánra is jutott probléma: az RB20-asban egyszer elment a hajtás, de szerencsére ekkor már a 12-es kanyarban járt, a lendületnek, a lejtős pályának köszönhetően még vissza tudott gurulni a bokszutcába. Rövid, 10 perces vizsgálat, szerelés után később folytathatta a munkát.

Napnyugta környékén többen is hosszabb etapokra álltak át, hogy aztán sötétedés után, a jövő hétvégi kvalifikáció, nagydíj szempontjából is releváns körülmények között újra belehúzzanak.

Perez, Hamilton, Norris, Daniel Ricciardo is javított ekkor.

A tesztnap látványos epizóddal ért véget: 8 perccel a vége előtt hat autó a versenyirányítás kérésére formációs kört, majd „biztonsági autós” repülőrajtot szimulált, Hamilton, Norris, Bottas, Perez, Ocon és a haasos Kevin Magnussen egész kis első körös adok-kapokot hozott össze előzésekkel, visszatámadásokkal.

Az utolsó akkordot egyszerű állórajtos szimuláció jelentette, melyet követően újra előkerült a piros zászló, ezúttal pusztán a gyakorlás kedvéért.

A nap során az említetteken túl nem volt komolyabb megbízhatósági probléma, az autók megint csak falták a köröket, a legnagyobb távot Perez tette meg a maga 129 körével.

A tesztelés pénteken a harmadik, egyben utolsó nappal folytatódik, az F1-es mezőnynek még 8 órája lesz az új modellek kiismerésére, hangolására.

F1: A Ferrari vitte a megszakított tesztnapot 44

Kép: Formula1.com