A Forma-1-ben régóta problémát jelent az időmérő edzéseken, hogy a gyors körön lévőket feltartják a ki- vagy bevezető körön lévő, olykor kifejezetten lassan kóricáló versenyzők. Ezzel kapcsolatban már tavaly történt egy szigorítás a két safety car-vonal közötti maximumidő bevezetésével, de ez nem bizonyult elegendőnek.
Az idei szezonra újabb, szigorúbb irányelveket fogalmazott meg Niels Wittich versenyigazgató. Az időmérőkön már nemcsak a két SC-vonal között, hanem az összes sportbírói szektorban (a fénypanelek közötti pályaszakaszokon) is be kell tartani az előírt maximumidőt.
A maximumidő kisebb szakaszokra aprózásával azt akarják elérni, hogy még véletlenül se történhessen olyan, hogy bár valaki az SC-vonalak között tartja a maximumidőt, mégis hol gyorsabban, hol lassabban közlekedik a pályán. Az új szabályozással elméletben kiszámítható(bb) sebességgel mozognak majd a nem gyors körön lévők.