A múlt heti háromnapos Forma-1-es előszezoni teszt két napján is egyenként egy-másfél órás leállást okozott a pálya vízelvezető rendszere, pontosabban annak a 11-es kanyarban felszakadó rácsa.
Akkor sebtében hegesztéssel orvosolták a problémát, a holnap kezdődő szezonnyitó Bahreini Nagydíjra ennél komolyabb tartósabb megoldást kerestek és találtak is, méghozzá igen egyszerűt.
A Forma-1-gyel egyeztetve a szervezők a 11-es, valamint a 7-es kanyarban egyszerűen betonnal töltötték fel a kerékvetők melletti csatornanyílásokat, így a pilóták nyugodtan az ideális íveket vehetnek az említett helyeken.
Kattints a képre, galéria nyílik!
Más kérdés, hogy mi van, ha leszakad az ég, de erre nem sok esély van a sivatagi helyszínen – az előrejelzések szerint Szahírban egyetlen csepp eső sem esik majd a következő 4 napban.
A pálya más pontjain található vízelvezetők fedeleit, rácsait további hegesztésekkel erősítették meg, közölte a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA).
A 2024-es Forma-1-es világbajnokság első fordulójára kiadott versenyigazgatói tájékoztatójában Niels Wittich emlékeztet, hogy mindenütt a fehér vonal jelenti a versenypálya határait – így például a teszten előszeretettel kiszélesített 4-es kanyart jóval fegyelmezettebben kell majd venni –, ahogy arra is figyelmezteti a pilótákat, hogy az utolsó, 15-ös kanyar bejáratánál való pályaelhagyás azonnali köridőtörléssel jár majd.