Néhány napja jelentették be csupán, hogy a Forma-1-es Bahreini Nagydíj időmérőjével kezdődően a korábbiaknál még jobban szigorítják, hogyan közlekedhetnek a versenyzők a pályán. Niels Wittich versenyigazgató azzal próbálta elejét venni a lassan poroszkáló, ezáltal feltartást, balesetveszélyt okozó járművek jelenlétének, hogy kijelölte, nemcsak a teljes körön kell minimumtempót tartani, hanem az egyes sportbírói posztok között is.
Az új irányelvre vélhetően rosszul reagáltak a pilóták, legalábbis erre enged következtetni az, hogy az időmérő reggelén a Nemzetközi Automobil Szövetség által kiadott új dokumentumból kihúzták a vonatkozó részt. Helyette visszaállították azt, amihez hasonlót már megszokhattunk: ilyenkor a két safety car vonal közötti területre (ez szinte a teljes pályát magában foglalja a célegyenes kivételével) jelölnek ki egy maximumidőt, aminél lassabban nem érhetnek körbe a pilóták.
Az ilyen frissített jegyzetek egyébként megszokottak a Forma-1-ben. Ilyenekben tájékoztatják a csapatokat és pilótákat arról, ha pl. a hétvége során változtatnak a pályahatárokon, és valahol megengedőbbek a stewardok a kiszélesítéseket illetően.