2022 augusztusában jelentette be az Audi, hogy a Sauberrel karöltve csatlakoznak a Forma-1 mezőnyéhez 2026-ban. Azóta sok víz lefolyt már a Dunán, 2026-ig pedig még sok le is fog, így benne van a pakliban, hogy változik a szereplők véleménye és hozzáállása a dolgokhoz – lásd pl. a Red Bull-Porsche-projektet.

Az Audi szerepvállalását sem veszi mindenki feltétlenül készpénznek még, pláne a fel-felröppenő negatív hírek miatt. Néhány napja például az a hír járta körbe a sajtót, hogy a négykarikások megválnának Oliver Hoffmantól – ő az, aki a Forma-1-es motor fejlesztéséért is felel. Tavaly nyáron már távozott az elnökségből Markus Duesmann, a projekt legnagyobb támogatója, és állítólag a 2026-ra történő felkészülés nem alakul zökkenőmentesen.

Másfelől azonban nem csak rossz hírek vannak, hanem jók is. A Bloomberg gazdasági lap információi szerint az Audi nemhogy kihátrálna, hanem még jobban beleugrana az F1-es projektbe. Az eredeti tervek szerint az ingolstadtiak a Sauber 70 százalékát vették volna meg, ám az új vezérigazgató, Gernot Döllner tervei között a teljes átvétel szerepel.

A Sauber az értesüléseket nem kommentálta. Az Audi és a Sauber összefogásának egyébként hamarosan a gyakorlatban is meg kell kezdődnie, ha versenyképesek akarnak lenni 2026-ban. Valtteri Bottas bízik abban, hogy a két fél rövidesen beleveti magát az együttes munkába. „Mindez a kulisszák mögött zajlik. Versenyzőként nem mindig tudunk arról, milyen találkozók és egyéb események történnek, de a dolgok kezdenek beindulni” – mondta a finn pilóta.