Carlos Sainz Szaúd-Arábiába már betegen érkezett a Forma-1-es szezonnyitón szerzett harmadik helye után, a szerdai médiakötelezettségei alól felmentést is kapott csapatától. A csütörtöki szabadedzéseken Sainz beült ugyan a Ferrariba, de nem titkolta, hogy nem érezte jól magát, meg sem próbálta feszegetni az autó határait.

Péntekre kiderült, hogy Sainznak nem múló náthája vagy hasonló nyavalyája, hanem vakbélgyulladása van, amit azonnal meg kell műteni. „Carlos Sainznál vakbélgyulladást diagnosztizáltak, műtétre van szüksége. A harmadik szabadedzéstől a hétvége hátralévő részére a tartalékpilóta Oliver Bearman veszi át a helyét. A Ferrari család gyors felépülést kíván Carlosnak” – írta közleményben a Ferrari.

F1: Sainzot műteni kell, pilótacsere a Ferrarinál 1

Oliver Bearman mégsem indul majd a pole-ból a Forma-2-ben

Bearman a Forma-1-es beugrás miatt természetesen nem vesz részt a Forma-2-es hétvége folytatásában. Pedig nagyon jól indult számára a dzsiddai hétvége, a főfutamra megszerezte az első rajtkockát, de a ferraris lehetőség miatt nem tud elindulni a versenyen. Alighanem nem bánja annyira. A Premánál versenyző Bearman korábban két teszten vett részt a Haasnál, ez lesz a brit első éles Forma-1-es bevetése.

Bearman a Ferrari akadémiájának egyik legígéretesebb növendéke. A 18 éves pilótának eddig nagyon ígéretesen alakult a pályafutása: 2021-ben egyszerre nyerte meg a német és az olasz F4-es bajnokságot, egy évvel később pedig harmadikként zárta a bemutatkozó F3-as idényét. Tavaly léphetett fel a Forma-2-be, ahol négy győzelemmel hatodik lett.

A Ferrari másik két tartalékosa, Antonio Giovinazzi és Robert Svarcman nincsenek Szaúd-Arábiában, így velük nem is számolhatott a csapat. Alternatív lehetőségként a Ferrari kölcsönkérhette volna a Haas valamelyik pilótáját, mert Bearman egyben a Haas tartalékosa is, de végül a legkevésbé macerás megoldást választották.

52 éve volt arra példa legutóbb, hogy valaki a Ferrarinál mutatkozott be a Forma-1-ben, Arturo Merzario volt az utolsó ilyen versenyző 1972-ben. Bearman rajtszáma a 38-as lesz, ezt utoljára az 1954-es Spanyol Nagydíjon használta a Ferrarinál versenyző Mike Hawthorn. Meg is nyerte a futamot.