Ugyan a téli tesztelést követően a Mercedes pilótái arról beszéltek, hogy az előző két év relatíve versenyképtelen autói után a 2024-es modell, a W15-ös végre jó alap, sokkal jobban vezethető gép lett.

Az első két versenyhétvége ugyanakkor nem igazolta ezt vissza, a pilóták a nehéz vezethetőségről, az autó pattogásáról beszéltek – Bahreinben George Russell az 5., Dzsiddában a 6., míg Lewis Hamilton az első fordulón a 7., a másodikon a 9. helyen zárt.

Nem fest jól a dolog, már kifelé is ezt kommunikálja a csapat.

„A pályán csak bizonyos mértékig lehet hangolni az autót, a szimulátor mutat valami irányt, beállítási tartományt, ha felrakjuk a másik hátsó szárnyat, pár tizedet hozhat, már ha jól eltaláljuk. Nincs nagy játéktér a beállításoknál a teljesítmény terén, sokkal alapvetőbb problémával küszködünk. Két éve mindig van valami, amit azonosítani kell, amivel aztán javulhatunk” – nyilatkozta a Forma-1-es Szaúd-arábiai Nagydíj után a csapatfőnök, Toto Wolff.

„Nem arról van szó, hogy ne igyekeznénk, nagyon hajtunk, az újabb adatok felhasználásával próbáljuk még jobban átlátni a helyzetet, hogy Melbourne-ben már erősebbek lehessünk. Százszázalékosan biztos vagyok benne, hogy sikerül majd előhoznunk a teljesítményt. A fő gond az, hogy igazán gyengék vagyunk a gyors kanyarokban. Hiányzik a leszorítóerő, több annál, mint amennyit egyszerűen egy új szárnnyal lehetne hozni. Ezt egyelőre nem értjük, mert mindenütt másutt gyorsak vagyunk, a gyors kanyarokban viszont elszórjuk a köridőt” – folytatta.

A Mercedes-csapat főmérnöke, Andrew Shovlin is aggasztó képet festett Dzsiddát követően, arra utalt, hogy Ausztráliában, sőt, a szintén gyors szuzukai pályán is gondjaik lehetnek majd.

„Nem szerepeltünk jól a hétvégén. Nagy tempónál gyengén teljesítettünk, az autó pattog a gyors kanyarokban. Ezért szerepeltünk rosszul az időmérőn, ezért nem fenyegettük az Aston Martint és a McLarent a futamon. Az első szektorban annyit veszítettünk, hogy a pálya további részén már csak ennek a visszahozásán kellett dolgoznunk” – értékelt nyers őszinteséggel a szakember.

„Láttunk villanásokat a teljesítményünk terén, de nehéz beletalálni a jó beállításokba, vannak még javításra szoruló gyengeségeink. Melbourne-ig keményen kell majd dolgoznunk. A következő pályák hasonlóak, még egy ilyen hétvégét pedig nem szeretnénk” – tette hozzá Shovlin.

Két fordulót követően az egyéni bajnokságban Russell a 4., Hamilton csak a 9., a Mercedes kettejük összesített 26 pontjával (18+8) a konstruktőriben a 4. helyen áll.