A Haas igazi csapatként működött a múlt szombati Szaúd-arábiai Nagydíjon: miután világossá vált, hogy Kevin Magnussen két tíz másodperces időbüntetése miatt gyakorlatilag kiesett a versenyből, a csapata arra kérte a dánt, hogy a mögötte haladókat szándékosan visszafogva segítse csapattársát.

Nico Hülkenberg a korai biztonsági autós szakasz alatt nem állt ki kereket cserélni. Mivel a Haas hiába várt a safety car esetleges visszatérésére, a német hiába állt pontszerző helyen, a késői kerékcserével alaposan visszaeshetett volna. Ekkor találta ki a csapat, hogy Magnussen a tempót szándékosan visszafogva lassítsa le a mögötte haladókat, kikaparva a gesztenyét Hülkenbergnek.

A terv tökéletesen működött, a csapat a leintés után nem győzött hálálkodni Magnussennek a számukra nagyon sokat jelentő pontszerzéshez nyújtott segítségéért. Hülkenberg azt is megígérte, hogy amint lesz rá mód, visszaadja a kölcsönt a dánnak.

Természetesen nem aratott mindenkinél osztatlan sikert a Haas taktikája, az RB a Nemzetközi Automobil Szövetségnél is panaszt akar tenni „sportszerűtlenségre” hivatkozva. A csapat szerint Magnussen szándékosan szélesítette ki a pályát, hogy Cunoda Juki elé kerüljön, és aztán szándékosan visszalassíthassa.

„Juki keményen küzdött, akár tizedik is lehetett volna” – fogalmazott Laurent Mekies, az RB csapatfőnöke. „Aztán megelőzte Magnussen, aki a pályát is levágta ennek érdekében, hogy aztán lelassítsa az egész csoportot. Ez jelentéktelenné tette Magnussen büntetését, aki tönkretette Juki versenyét.”

Alan Permane, az RB versenyigazgatója szerint az, hogy Magnussen szándékosan a pályán kívül előzött, hogy aztán körönként két másodperccel lassítsa a tempót, „a pontos definíciója a sportszerűtlen viselkedésnek”, amiről az FIA-val is szeretne elbeszélgetni a csapat. Alighanem a veszett fejsze nyelét próbálják megmarkolni ebben az ügyben.