A szériában olyan tradicionális pályákon versenyeznek majd a fiatal tehetségek, mint Silverstone, Brands Hatch vagy Donington. Molnár Martin néhány nap múlva kiköltözik Angliába, legfőbb célja idén a folyamatos fejlődés, de az esztendő felétől már szeretne komolyabb eredményeket is elérni.

„A mezőny nagy részét már ismerem a gokartos időszakból, úgyhogy nagy meglepetést az ellenfelek nem okoznak majd. A pályák közül két kivétellel már mindegyiket megismertem, ahol pedig még nem jártam, oda is hamarosan elmegyünk tesztelni” – nyilatkozta Molnár. A brit csapat tagjaival jó munkakapcsolata alakult ki, a versenymérnökével is megtalálták a közös hangot, a tesztek pedig jól alakultak a számára.

Kiss Pál Tamás, aki exversenyzőként és a Molnárt menedzselő Motorsport Talent Management (MOTAM) sportszakmai vezetőjeként segíti a fiatal pilóta pályafutását, azt mondta, az elsődleges szempontjuk az volt, hogy a rossz beidegződések ne maradjanak meg, és Molnárt a lehető legrövidebb idő alatt készítsék fel a legmagasabb szintre.

„Látom benne a potenciált, de rengeteget kell még tanulnia, mert az ellenfelei sokkal többet ülnek autóban, mint ő. Úgy gondolom, hogy június-július környékén tudja majd stabilan azt a teljesítményt nyújtani, amit a tesztek bizonyos szakaszaiban már láttunk tőle” – fogalmazott Kiss Pál Tamás. Hozzátette, a fő cél az, hogy Molnár a Forma-1-ig jusson el, erre az elméleti időterv szerint 2029-2030 környékén lehet esélye, ugyanakkor számos tényező befolyásolja mindezt.

„Minden esetben a stabil tanulás és fejlődés a fő cél, és fontos hangsúlyozni, hogy a Forma-1 mellett még számos olyan lehetőség kínálkozik, ami gyári versenyzői üléssel jár komoly versenysorozatokban, amelyekben fel lehet építeni egy szép karriert” – összegzett Kiss Pál Tamás.

Egy másik magyar fiatal, Hideg Ádám az olasz Forma-4-ben szerepel idén.