A Mercedes 2024-re teljesen új autót fejlesztett, melytől azt várták, hogy sokkal jobban vezethető, sokkal jobban beállítható lesz, mint az előző két év modelljei, de a W15-ös eddig nem igazán villogott.
Ami a tempót illeti, a Forma-1-es Ausztrál Nagydíj második szabadedzése lett az eddigi mélypont, Lewis Hamilton mindössze a 18., azaz utolsó előtti időt tudta összehozni, szemmel láthatóan végig küszködött az ezüst-fekete járgány irányításával, uralásával.
Ugyan egyesek Hamilton 2025-ös ferraris átigazolásának bejelentése óta úgy sejtik, a hétszeres világbajnok már most „kicsekkolt” a Mercedesnél, Toto Wolff hangsúlyozta, hogy Melbourne-ben egy félresikerült kísérlet miatt volt ilyen lassú az angol.
„A második edzésen radikális beállítási változtatást vittünk végig Lewis autóján, ami csúnyán vissza is ütött. De pont erre vannak az edzések. A másik autó [George Russell-lel] egy kicsit jobb volt, de általánosságban hiányzik a teljesítmény. Összességében nem egy jó nap” – mondta a csapatfőnök a brit Sky Sportsnak.
A Mercedesnél a Szaúd-arábiai Nagydíj után elismerték, hogy alapvető gond van az autóval, de fogadkoztak, hogy gőzerővel dolgoznak a megoldáson – úgy tűnik, nem elég gyors a haladás:
„Hazudnék, ha azt mondanám, nem frusztrál ez. Egyértelműen bosszant minket a dolog, mert annyi mindennel próbálkoztunk már, de még mindig nem találtuk meg a csodaszert, ami a jó irányba állítana minket. De folytatnunk kell a próbálkozást. Láttuk már, hogy ott bújik az autóban a teljesítmény. Nem akarom egyszerűen azt mondani, hogy a jelenlegi szabálycsomag nem fekszik nekünk, hiszen mindenünk megvan a sikerhez, csak össze kéne raknunk a dolgokat. Meg is tesszük majd!” – ígérte újra Wolff.
A Mercedes két forduló után a konstruktőri bajnokság 4. helyén áll, egyéniben Russell a 4. 18 ponttal, Hamilton a 9. a maga 8 egységével.