A sportfelügyelők szerint Fernando Alonsónak is komoly szerepe volt abban, hogy a Forma-1-es Ausztrál Nagydíj utolsó előtti körében az őt üldöző George Russell lesodródott a pályáról, majd felborult.
A felügyelők szerint „potenciálisan veszélyes vezetésnek” minősíthető, hogy Alonso olyan korán fékezett, mint a versenyen korábban soha. A telemetriai adatok alapján (a húsz másodpercnek megfelelő) utólagos bokszutca-áthajtásos büntetés indokoltnak is tűnik az ilyen trükköt nem először bevető Alonsóval szemben, aki viszont nagyon zokon vette, hogy az FIA már a „versenyzés művészetébe” is beleszól.
„Egy kicsit meglepett a verseny végi büntetés azzal kapcsolatban, hogyan is kellene bevenni egy kanyart és hogyan kellene versenyautót vezetni” – morgott Alonso az X-en. „Ilyen sebességeknél eszünk ágában sincs bármi helytelent tenni.”
„Ha annál a kanyarnál nem lenne kavicságy, vagy a világ bármelyik másik kanyarjáról lenne szó, nem is vizsgáltak volna minket. Több mint húszéves F1-es tapasztalattal és olyan csatákkal, mint a 2005-ös vagy 2006-os imolai a hátam mögött, úgy gondolom, hogy az ívek változtatása vagy a kanyarbemeneti tempó feláldozása egy jobb kigyorsításért a versenyzés művészetének része.”
Double points for the team and a better race pace than the rest of the weekend allowed us to cross the finish line in 6th and 7th place. A bit surprised by a penalty at the end of the race regarding how we should approach the corners or how we should drive the race cars. At no… pic.twitter.com/WBdr7MPGFr
— Fernando Alonso (@alo_oficial) March 24, 2024
„Soha nem megyünk száz százalékon minden körben és kanyarban. Üzemanyagot, gumikat és fékeket spórolunk, szóval egy kicsit meglepő felelősnek lenni azért, hogy nem teljes erőből csinálok minden kört. De el kell ezt fogadnunk.”
Alonso egyébként a verseny utáni első nyilatkozatában még ezzel kicsit ellentétesen fogalmazott. Akkor arról beszélt, hogy Russell támadásai miatt a futam vége felé folyamatosan „időmérős köröket” teljesített, ami ellentmond az állítólagos spórolásnak.