2026-ban átalakulnak a Forma-1-es autók: a külső 2022 után újabb nagy volumenű transzformáción esik át, ezúttal viszont az erőforrások is változnak. A 2014 óta használt turbós V6 alapú hibrideket egyszerűbb felépítésű, hőenergia-visszanyerő rendszer nélküli, de elektromos rendszert továbbra is tartalmazó motorokra cserélik (a V6-alap marad).

A változásokról a Forma-1 műszaki főigazgatója, Pat Symonds beszélt. „A jelenlegi autók 900 lóerő körüli teljesítményre képesek. A 2026-os autókkal azonban 1000 lóerő fölé megyünk, több teljesítmény jön majd a villanymotortól” – fogalmazott a karrierje java részét a Renault kötelékében töltő szakember, hozzátéve, hogy turbólyukra sem kell majd számítani.

Ami az autók külsejét illeti, a kasztnira vonatkozó szabályok ezúttal is az előzések elősegítése érdekében íródnak. A tervek szerint nem csak ezen a területen jönnek finomítások:

hosszú évek után könnyebbé is válhatnak a versenygépek.

„Szeretnénk csökkenteni az autók leszorítóerejét. Részben ez az oka, hogy az autók ilyen nehezek. A kocsik kicsit többet csúszkálnak majd, így egy kicsit több hangsúly kerül a pilótákra. Ez fontos dolog. A pilóták az igazi hősök, a szuperemberek, akiket szeretnénk promótálni. A dolgok jó irányba haladnak ezen a téren” – mondta Symonds.