2024-re nagy változást ígért a Mercedes: elengedték a sikertelennek titulált oldaldoboz nélküli koncepciót. Ennek eredményei a pályán azonban nem látszanak: idei legjobb eredményük egy ötödik hely még Bahreinből, három futam után pedig a konstruktőri tabella negyedik helyén tanyáznak.
Úgy tűnik azonban, hogy lassan kezd összeállni a kép a csapatnál, miért tartanak ott, ahol. Erről Toto Wolff beszélt Japánban. „Hiba van valahol a rendszerben, ugyanis sokkal több leszorítóerőt mérünk, mint amennyi a köridőn látszik. Ez olyasvalami, amivel a szabályok bevezetése, 2022 óta küszködünk” – utalt szimulátorukra a csapatfőnök. Magyarul a szimulátoros adatok nincsenek szinkronban a pályán látott eredményekkel.
James Allison, a Mercedes technikai igazgatója hozzátette, hogy ilyen minden csapatnál előfordul minden évben, csak nem mindegy, hogy mekkora mértékben. „Mindig is lesznek korrelációs eltérések a gyárban, illetve a pályán látottak között, mert a gyárban csak a valóság egyszerűsített verzióját látjuk” – fogalmazott a szakember.
„Az ördög a részletekben rejlik” – mondta Allison. Náluk ez a bizonyos ördög a lassításoknál jelentkező balansznál, illetve annak modelljénél lehet a technikai igazgató szerint: ezen a téren látják a legnagyobb eltéréseket a szimuláció és a valóság között, így itt kell elsősorban pontosítaniuk modelljüket. „Ha ezeket egymáshoz közelebb tudjuk hozni, pontosabbak lehetünk az előrejelzésekkel azt illetően, hogy mi fogja vissza az autót” – tette hozzá.