A Haas 2016-os érkezése óta nem csatlakozott új csapat a Forma-1-hez, és mint azt az Andretti esete is jól mutatja, már az is a lehetetlenre vállalkozik, aki eljátszik annak gondolatával. Ahogy arról a Vezess beszámolt, az amerikai csapatot annak ellenére elutasította a bajnokság vezetése, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) kritériumainak megfelelt, így szándékaival ellentétben nem lesz ott a rajtrácson jövőre.
A nemleges válasz azonban kicsit sem szegte kedvét az Andrettinek, és amellett, hogy újabb egyeztetést próbálnak kezdeményezni az esetleges csatlakozásukat illetően, folyamatosan dolgoznak a bővítésen. Ennek jegyében nemcsak egy újabb amerikai központot fognak építeni, de az Egyesült Királyságában nyitottak is egy létesítményt.
Ezzel párhuzamosan a Forma-1-ben a létező összes kiskaput bezárhatják, befagyasztva a mezőny jelenlegi, 20 fős létszámát. Mint arról Joe Saward veterán F1-es szakíró a blogjában írt,
a következő, egészen 2030-ig érvényes Concorde-szerződés kapcsána háttérben azon dolgozik a jelenlegi tíz csapat, hogy 2026-tól az eddigi 12 helyett legfeljebb 10 csapat részvételét tegye lehetővé az új kereskedelmi megállapodás.
Tekintve, hogy jelenleg is ennyi csapat alkotja a világbajnokságot, ez azt jelentené, hogy új csapatnak csakis abban az esetben lenne esélye bekerülni a Forma-1-be, ha egy meglévő alakulat helyét venné át.
A paktummal egyértelműen azt akarják elérni, hogy semmiképpen se kelljen további csapatokkal osztozniuk a pénzdíjazásokon, a különbséget ugyanis nem fedezi az a 200 millió dollár sem, amit minden új csapatnak ki kellene fizetnie a többi csapatnak ahhoz, hogy csatlakozhasson. Amennyiben ez nem vitelezhető ki, az is szóba jöhet, hogy az új csapatok beugrási pénzét emelik az egekbe.
Saward szerint azonban nem ez az egyetlen sarkalatos pontja az új Concorde-egyezménynek. Több csapat sem nézi jó szemmel, hogy a Red Bull és a Racing Bulls (VCARB) tulajdonosa is ugyanaz, erre tekintettel kvázi előírnák, hogy minden csapat önálló tulajdonossal rendelkezzen, ezzel együtt pedig a lehető legtöbb saját gyártású alkatrésszel működjön.
A kereskedelmi feltételekről szóló megállapodást a következő év végéig kell aláírniuk a csapatoknak.