A Ferrari ugyan minden bizonnyal szerette volna később, valamelyik olaszországi fordulón bejelenteni, de már február legelején kiszivárgott, így hivatalosan is közölték, hogy 2024 végén elbúcsúztatják Carlos Sainzot, hogy helyet csináljanak a Mercedestől átigazoló Lewis Hamiltonnak.

A spanyol pilóta már tavaly is felhívta magára a figyelmet azzal, hogy egyedüli nem Red Bull-os versenyzőként futamot nyert Szingapúrban, idén pedig tovább növelte ázsióját, hiszen minden eddigi indulása végén a dobogóra állt, Ausztráliában versenyt is nyert.

Sainzot már tavaly óta erősen kötik az Audi 2026-ban induló, a Sauber átvételével létrehozandó gyári projektjéhez, de felmerült a neve Hamilton lehetséges utódjaként, sőt, a Red Bullnál is kinézték Sergio Perez vagy az esetlegesen távozó Max Verstappen pótlásaként.

A közelmúltban arról lehetett hallani, hogy az Audi hamar, még áprilisban szeretné rendezni a 2025-ös Sauber-felállást, ezért amolyan ultimátumot adtak Sainznak, és látszólag ezt erősítette meg a Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko is a Kínai Nagydíj előtt, amikor arról beszélt, hogy számukra a Perezzel való hosszabbítás tűnik a legvalószínűbbnek.

„Ő hozza a mexikói szponzorokat, ráadásul az elvárásai is inkább csak az újabb szerződés hosszát illetik” – magyarázta az Oesterreichnak.

„Sainz komoly összegről szóló ajánlatot kapott az Auditól, amit mi nemhogy felülmúlni nem tudunk, még ugyanannyit sem tudunk kínálni. Nézzék, Sainz jelenleg nagyszerű formában van, de amennyire tudom, nagyszerű, három évre szóló ajánlata is van az Auditól, és hamarosan döntenie is kell. Mi viszont nem hozunk döntést mostanában, nem hagyjuk, hogy a külső körülmények diktáljanak” – állította Marko.

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner Sanghajban a fentieknek némileg ellentmondóan nyilatkozott:

„Ami minket illet, pillanatnyilag elégedettek vagyunk a pilótapárosunkkal, szóval nem sürgős a 2025-ös felállásunk bejelentése. Más versenyzők tekintetében minden csakis találgatás, nekem például fogalmam sincs, mit, mennyit ajánlott az Audi Carlosnak, ki lehet a pilótapiac kulcsszereplője. Az természetes, hogy nagy iránta az érdeklődés, és az Audinál hülyék lennének nem számolni egy ilyen kaliberű pilótával, de nem lenne helyes most nyilvánosságra hozni az ajánlatokat, mi nem is tudjuk, melyik csapat mit ajánl melyik versenyzőnek.”

Maga Sainz Kínában nem akart részletekbe menően beszélni a lehetőségeiről, kilátásairól.

„Nem fogok csapatokat említeni, nem akarom, hogy arról szóljanak a hírek, hogy Carlos ezt meg azt mondta. Amikor azt mondtam, hogy különböző csapatokkal tárgyalok, minden csapat képben volt, mind! Közép- és hosszú távra is igen érdekes ajánlataim vannak, amiket át kell gondolnom. Minden egyes ajánlatnak vannak előnyei és hátrányai. A fő, hogy egyelőre a legjobb lehetőségek is mind nyitva állnak előttem.”

A spanyol hozzátette, hogy egyértelműen vonzó lenne számára egy, már 2025-ben a győzelmek lehetőségét kínáló ajánlat, ám a végső döntés nem pusztán rajta múlik, az F1 ugyanis izgalmas, de nagyon intrikus környezet – viccesen megjegyezve, hogy kíváncsian várja azt is, mit hoz majd ki a Netflix a sztoriból a Drive to survive következő évadában.