Nem tudott érdemben beszólni a dobogóért folyó csatába a Ferrari a Forma-1-es Kínai Nagydíjon, így Charles Leclerc és Carlos Sainz kénytelen volt beérni a negyedik, illetve az ötödik hellyel. Jócskán alulmúlta így az előzetes várakozásokat a maranellói istálló – hogy mennyire, jól mutatja, hogy még a másodikként célba érő Lando Norris is arra fogadott a futam előtt, hogy a Ferrari 35 másodperccel fogja megelőzni őket a kockás zászlónál.
Leclerc helyzetét alaposan megnehezítette, hogy a rajtnál – csapattársával, Carlos Sainzcal együtt – pozíciókat veszített, végül egy egykiállásos stratégiával zárkózott vissza a negyedik helyre. A monacói nyilatkozatából viszont az szűrhette ki, hogy ez sem segített nekik sokat, de nem maradt más választásuk.
„Szerintem nem találtuk a tempót, különösen a kemény gumikon, ami kicsit furcsa, mert az év eleje óta pont, hogy az volt az erőssége ennek az autónak, hogy lehettek bármilyen körülmények, mindegyik keverékkel jól bánt” – idézte Leclerc szavait a Motorsport.com. „Ebből a szempontból a mai nap kivétel, mert amint kemény gumikra váltottunk, rögtön veszítettünk fél másodpercet. Meg fogjuk vizsgálni, mit ment félre abban az etapban.”
A televíziós újságírók kérdésére arra is kitért a monacói, hogy a futam alatt többször is emlegetett D-terv valóban az egykiállásos stratégiát takarta-e.
„Nem feltétlenül. Ha a kedvenc opciódat jelölöd meg az A-tervként, a többi csapat tudni fogja, mi az. Emiatt változtatunk a sorrendet, hogy a többi csapatnak ne legyen sejtésük a stratégiáinkról” – vágta rá. „Az viszont tény, hogy nem a D-terv volt az, amit akartunk, de a biztonsági autó miatt nem volt mit tennünk ez ellen.”
Öt futamot után így két dobogó és három negyedik hely Leclerc mérlege, amivel a harmadik helyen áll a bajnokságban. A Ferrari a konstruktőri bajnokságban továbbra is megnyugtató előnnyel őrzi a második pozíciót.