Fernando Alonsóé volt az egyik legmozgalmasabb verseny a Forma-1-es Kínai Nagydíjon, tekintve, hogy a rajt után a második helyen is járt, de a futam utolsó szakaszában a 12. is volt. Végül épp középen, hetedikként végzett az Aston Martinnal látványos autózást produkáló spanyol.

„Őrült verseny volt, rengeteg esemény történt körülöttünk. A biztonsági autók nem segítették a stratégiánkat, és a többiek jobban tudták óvni a gumijaikat a leintésig” – fogalmazott Alonso. A mezőnyből egyedüliként a safety car-időszak alatt lágy gumik kerültek fel autójára, ami szinte garantálta, hogy eggyel több kiállással kell számolnia, mint bárki másnak.

Elmondása szerint ez volt az egyetlen opciója az Aston Martinnak, ugyanis csak egy friss kemény gumiszettje maradt a versenyre a többiek kettőjével szemben. „Egy lágy és egy közepesünk maradt 35 körre” – tette hozzá. Végül ezek ebben a sorrendben is kerültek fel autójára.

Alonso a kiesésével végződő szombati sprinten kemény Pirelliket használt. Pikírten el is mondta, jól jöttek volna a nagydíjon azok az abroncsok. „A legjobb lenne, ha nem lenne sprintfutam, hogy több gumi maradjon vasárnapra. Csak néhány pont forog kockán, ha nem nyer az ember, és büntetőpontokat kockáztat. Jobb nem versenyezni” – fogalmazott szombati büntetése után 2005 és 2006 legjobbja.