Április 25-én, azaz csütörtökön ülésezett a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA), az F1 vezetése (Formula One Management – FOM), valamint a csapatok képviselőiből álló Forma-1-es Bizottság.

A legfontosabb, legnagyobb érdeklődésre számot tartó téma az F1-es pontrendszer esetleges módosítása volt, hiszen ahogy arról korábban hírt adtunk, a sportág vezetésének részéről felmerült, hogy a 12. helyig kiterjesztenék a pontszerző pozíciókat.

A bizottság végül elhalasztotta a 2025-ös bevezetésről való döntést, jelezték, hogy még alaposabban is megvitatja a kérdést, mielőtt júliusban kimondanák a végső szót.

Az FOM egyébként azért vetette fel a változtatást, mert az idei évre még nagyobb lett a szakadék az első ötös és a mezőny második fele között, azaz ha a Red Bull, a Ferrari, a McLaren, az Aston Martin és a Mercedes sima futamot teljesít, a többieknek nem jut semmi. A pontszerzési kiterjesztésével egyébként az FIA is jól járna, hiszen a versenyzők és a csapatok nevezési díját is nagyrészt az előző évben szerzett pontokból számítják.

A bizottság megegyezett arról, hogy a június vége felé következő Spanyol Nagydíjtól új, hátrafelé néző kamerákat szereljenek az autókra – ezekkel elsősorban a közvetítések minőségét kívánják javítani, ezt a döntést az FIA Motorsport Világtanácsának még jóvá kell hagynia június 11-i ülésén, de az már csak formaság lesz.

A Forma-1-es Bizottság ülésén felmerült a szezon előtti teszt helyszínének megváltoztatása is, de egyelőre nem döntöttek a kérdésben. Az elmúlt két alkalommal, a 2023-as és az idei bajnokság indulása előtt a csapatok a szezonnyitó helyszínén, Bahreinben tartottak egy-egy háromnapos tesztet, ám a 2025-ös idény az Ausztrál Nagydíjjal kezdődik majd.