Nagy port kavart a szezon eleji Szaúd-arábiai Nagydíjon, amikor Lando Norrist annak ellenére nem büntették meg, hogy szemmel is jól láthatóan kiugrott a rajtnál, ugyanis a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) szenzorjai nem észlelték a bemozdulást.

A McLaren versenyzője ennek köszönhetően megúszta a büntetést, azonban más már nem lesz ennyire szerencsés, ha újra hasonló helyzetbe kerül. Frissítették ugyanis a Forma-1 sportszabályzatát, és a kiegészített változatban már nem szerepel az a kitétel, hogy a kiugrás megállapításánál az FIA műszereire kell támaszkodni – írja a RaceFans. Magyarán: a folytatásban a versenyfelügyelők akkor is büntethetnek, ha az adott versenyző a négy másodperces lámpa felvillanása után, de még a piros lámpák együttes kialvása között bemozdul.

Az FIA ezzel együtt egy korábbi csorbát is kiköszörült a szabálykönyvben, arra reagálva, az eső miatt alig voltak pályán a versenyzők a Japán Nagydíj második szabadedzésén, hogy spóroljanak a gumikkal. Egy idei szabályváltoztatás volt a felelős a 60 perces gyakorlás eseménytelenségéért: a korábbiakkal ellentétben az új előírás már nem tért ki arra, hogy az esősnek nyilvánított edzések után a csapatok automatikusan visszakapnak egy-egy garnitúra átmeneti (intermediate) keverékű gumit, mostantól viszont igen.

Mint arról korábban beszámoltunk, a Forma-1 Bizottság múlt heti ülésén az új pontrendszer is napirendi pontra került. Egyelőre a levegőben lóg a 2025-re tervezett reform jövője, várhatóan júliusban döntenek majd róla.