Az utóbbi években gyakorlatilag megszűntek az igazi szakadó esős Forma-1-es versenyek, a nagyobb volumenű csapadékmennyiségek mindig előcsalják a piros zászlót. Ennek legfőbb oka az, hogy az autók által felvert vízpermet minimálisra csökkenti a látótávolságot, tehát a gumik még bírnák a körülményeket, de egyszerűen vakon kellene vezetniük a pilótáknak.
A felvert víz mennyiségét korábban F1-es sárvédők bevetésével próbálta csökkenteni a Nemzetközi Automobil Szövetség. A McLaren és a Mercedes ki is próbált egy ilyen megoldást tavaly nyáron, de az ötlet gyakorlatilag megbukott, ugyanis a diffúzor is rengeteg vizet felránt az aszfaltról.
Az FIA azonban nem adta fel a kísérletezést. Már szerdán felröppentek a hírek, hogy a Ferrari filmforgatási napokkal egybekötött titkos tesztjén kipróbálják a legújabb fejlesztésű sárvédőket, erre pedig sor is került a Fioranóból érkező felvételek alapján. A Ferrari házi versenypályáján Robert Svarcman terelgeti az erre a célra átalakított F1-75-öt, a 2022-es versenygépet.
Mint az látszik, gyakorlatilag teljes burkolatot kaptak az első és a hátsó abroncsok is. Ez ugyan kérdést vethet fel annak kapcsán, hogy hogyan kerül így sor kerékcserékre, de nem szabad elfelejteni, hogy ez csak teszt, és inkább a rendszer, vagyis egy általános kerékborítás hatásait figyelik itt, mintsem a műszaki megoldást.
Az mondjuk ezeken a felvételeken is látszik, hogy Svarcman Ferrarija igen sok vizet ver fel a fellocsolt egyenesben, sárvédő ide vagy oda. Mögötte az idei versenygéppel köröző Oliver Bearman szintén ver fel vizet, viszont az megfigyelhető, hogy az elöl haladó Ferrari inkább oldalra, szélesen küldi ki a nedvességet, látszólag még nagyobb térbe, ami rosszabb megoldásnak tűnik láthatósági szempontból. Persze a végső következtetéseket nem mi, hanem az FIA szakemberei fogják levonni.