Mindössze 17 éves és 166 napos volt a 2015-ös Forma-1-es szezonnyitón Max Verstappen, pályafutása első királykategóriás versenyén. A hollandot, illetve a Red Bullt annak idején rengeteg kritika érte, hogy ilyen fiatalon ilyen nagy feladatot adtak neki, de az elmúlt évek történései alapján kijelenthető, hogy az energiaitalosoknak lett végső soron igazuk.
Mindenesetre a Verstappenéhez hasonló berobbanásokat hamar megakadályozta a Nemzetközi Automobil Szövetség. Két fontos feltételhez kötötték az F1-es „jogsi”, a szuperlicenc megszerzését: betöltött 18. életév, valamint 40 szuperlicencpont, melyet a különböző nevelőszériák megfelelő bajnoki eredményeivel gyűjtögethet a versenyző.
Ezek közül előbbi kapcsán kérdőjelek merültek fel az utóbbi hetekben. A dolgot Kimi Antonelli, illetve az olasz ifjonc miatt feszegetik már hivatalos formában is azzal, hogy kérvényezték az FIA-nál, hadd kapjon a Mercedes tehetsége idő előtt F1-es szuperlicencet.
Antonellinek egyébként csak az életkora állja az útját hivatalosan, hogy Forma-1-es pilóta lehessen belőle, korábbi eredményei miatt már rászolgált a szuperlicencre.
Ennek kapcsán nemrég Verstappen a holland médiának mondta el, neki nem tetszik a jelenlegi szabályozás. „Ezt a szabályt miattam hozták, és végső soron nem tölti be azt a szerepét, amire szánták.”
„Ez számos tehetséget is meggátolhat az F1-be jutásban, mert először össze kell gyűjteniük 40 pontot” – fogalmazott a háromszoros világbajnok. „Nem vagyok nagy rajongója ennek, vagy az egész rendszernek. Az FIA azt gondolja, hogy ez jó, de én nem. Ha valakinek 17-18 évesen talán csak 20 pontja van, de nagyon gyors, miért ne juthatna be a Forma-1-be?” – tette hozzá a holland.