A Forma-1-ben 2018-ban vezették be a versenyzők fejét védő keretet, az ún. glóriát. Bár esztétikai okokból sokan ellenezték az újítást, az eszköz nagyon hasznosnak bizonyult egyebek mellett Charles Leclerc-t (2018, Spa), Romain Grosjeant (2020, Bahrein), Lewis Hamiltont (2021, Monza), Csou Kuan-jüt (2022, Silverstone) mentette meg a súlyos sérüléstől, a valószínű haláltól.

Ma már senki sem akarja eltüntetni a glóriát, ám a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) változtatni szeretne rajta, a 2026-os nagy szabályváltozási csomag bevezetésével párhuzamosan a biztonsági eszközt is megújítanák.

Az FIA tendert írt ki a két év múlva bevezetendő új glóriára, a jelentkező gyártók számára a legfontosabb kikötés, hogy az eszköz titánból készüljön és ne legyen nehezebb 6 kg-nál.

Könnyítenek az F1-es biztonsági eszközön 1

A glória munka közben – Csou Guan-jü, 2022, Silverstone (Kép: Getty Images)

Az utóbbi a kulcs, hiszen a mostani glóriák 7 kg-ot nyomnak, ami szintén hozzátesz a már hajszál híján nyolcmázsás (798 kg) Forma-1-es autók tömegéhez.

Az új glória könnyebb lesz ugyan, de nem kevésbé biztonságos, hiszen a jelenleginél is alkalmazott 125 ezer newtonos erőhatást három irányból alkalmazó teszteken ugyanúgy meg kell majd felelnie.

Jelenleg a brit SS Tube Tecnology, a német CP Tech, valamint az olasz V System és Dallara gyárt az FIA által jóváhagyott titánglóriákat – minden bizonnyal ők is ott lesznek a pályázók között.