Az F1-ben mindig is gondot okozott, hogy a gyorsan haladó, széles abroncsokon futó autók nagy mennyiségű permetet vernek fel vizes pályán, a helyzeten pedig csak rontott a szívóhatású padlólemezek 2022-es bevezetése.
A Nemzetközi Automobil Szövetségnél (FIA) fel is merült, hogy „sárvédőkkel” csökkentsék a felverődést, javítva ezzel a látást és láthatóságot, előbb tavaly teszteltek egy kezdetleges megoldást, majd nemrégiben a Ferrari saját, fioranói filmezési napján kérték meg az olasz csapatot, hogy böhöm nagy borításokkal futtassák az autóikat a fellocsolt pályán.
Az újabb kísérlet sem hozott érdemi eredményt, a videófelvételek elemzése alapján arra jutottak, hogy a kerékborítások elhanyagolható mértékben javítottak csak a felverődésen, ugyanis a víz jelentős részét a diffúzor küldi a levegőbe. Ejtik a projektet.
„Kezdettől fogva tudtuk, hogy két tényező okozza a felverődést: az egyik a diffúzor, a másik a kerekek. Úgy gondoltuk, megpróbálkozunk a teljes, a valóságban praktikusnál is nagyobb kerékborítással, hogy lássuk, maximálisan mit lehetne elérni” – nyilatkozta a Motorsport.com-nak az FIA formaautós vezetője, Nikolas Tombazis.
„A korábbi, Silverstone-ban próbált sárvédő eleve kis vacak volt, nem hittem, hogy működni fog. Szóval elmentünk a maximumig, hogy lássuk, mennyit jelenthetnek a kerékborítások. Van egy kis hatásuk, de nem elég jelentős ahhoz, hogy megoldásnak tekinthessük őket. Most már tudjuk, mi a helyzet, és szerintem ez a projekt ennyi volt. Más módokat kell keresnünk, hogy elkerülhessük a [esős] futamok lefújását” – szögezte le.
Ami a további lehetséges megoldásokat illeti, Tombazis elmondta, hogy ugyan lehetne variálni a diffúzorral, de az a leszorítóerő csökkenésével járna, ami aztán további problémákhoz vezetne. A szakértő hozzátette, ezen túl is vannak bizonyos ötleteik, de ezeket egyelőre nem kívánják megosztani a nyilvánossággal.