A Forma-1-es Monacói Nagydíj harmadik szabadedzése után három versenyző, köztük a világbajnoki éllovas Max Verstappen ellen is vizsgálat indult. Verstappen azért került bajba, mert miután másodpercekkel az edzés leintése előtt megszakította az utolsó gyors körét a forgalom miatt, extrém lassan, helyenként 20 km/h-s sebességgel tette meg a körből hátralévő métereket, hogy biztosan leintse a kockás zászló.
Erre egyébként a Red Bull kérte Verstappent, a felügyelők azonban nem díjazták a manővert. Azt elismerték, hogy Verstappen mindent megtett annak érdekében, hogy ne tartson fel senkit, nem okozott veszélyes helyzetet sem, de egy megrovást így is kiosztottak a háromszoros bajnoknak.
💬 "Aptal adamlar, hepsi aptal! Hepsi değil, sadece bazıları..."
— beIN SPORTS Türkiye (@beINSPORTS_TR) May 25, 2024
💬 "Kim olduklarını sormayacağız."
😅 Tünel çıkışında Russell'a takılan Norris'in siniri bir anda harlayıp sönüyor. | #F1 #MonacoGP pic.twitter.com/QmHkBG89nz
Lando Norris kis híján az alagútban rohant bele George Russell Mercedesébe, ezért az esetért azonban végül Norris kapott megrovást. Mégpedig azért, mert az eset után dühében Russell felé kormányozta a kocsiját, amiből veszélyes helyzet is kialakulhatott volna.
Az időmérő edzés verőfényes napsütésben, 21 fokos levegő- és 48 fokos aszfalthőmérséklet mellett, a harmadik szabadedzéshez nagyon hasonló körülmények között kezdődött. A Q1-ben szép libasorban szinte mindenki rögtön megjelent a pályán, legtovább a szabadedzéseket uraló Ferrarik vártak.
Az első percekben egymást váltották a versenyzők az élen, 13 perccel az első harmad vége előtt a két Haas vezetett Nico Hülkenberg, Kevin Magnussen sorrendben. A német versenyző után George Russell volt a következő első 1:12.267-es idővel, őt Verstappen váltotta 183 ezredes előnnyel.
Leclerc rounding Rascasse. He's currently P12 #F1 #MonacoGP pic.twitter.com/sx5qONdzHq
— Formula 1 (@F1) May 25, 2024
Elsőként Oscar Piastri került 1:12-n belülre, 1:11.881-es eredménnyel előzte meg Verstappent. A Q1 első felében nem villogtak a Ferrarik, kilenc perccel a vége előtt Carlos Sainz a hetedik, Charles Leclerc a kilencedik volt. Nem remekelt Sergio Perez sem, aki folyamatosan a veszélyzóna környékén mozgott.
Öt perccel a Q1 vége előtt 89 ezreden belül volt az első öt, Leclerc a 13. helyről indított újabb gyors kört. Ezzel már sikerült előrekeverednie a monacóinak, 1:11.653-as idővel átvette a vezetést. Leclerc mögött a két Haas állt a második és harmadik helyen, majd sorra javulni kezdtek az idők.
Az utolsó két percben kaotikus körülmények alakultak ki a pályán, a forgalom miatt többen kerültek rázós helyzetbe. Perez és Alonso sem tudott jelentősen javítani, de Norris is csak a 18. helyről kezdte az utolsó körét. Norris a 10. helyen végül továbbjutott, de bombameglepetésre Alonso és Perez sem élte túl az első kört. Rajtuk kívül Valtteri Bottas és Csou Kuan-jü, valamint Logan Sargeant esett ki. A Q1-et végül Russell nyerte Piastri és Hamilton előtt, fél másodperc hátrány már a kiesést jelentette Alonso számára.
🟢 Q2 GREEN LIGHT 🟢
— Formula 1 (@F1) May 25, 2024
And we are go again... we're down to 15 drivers#F1 #MonacoGP pic.twitter.com/Zi7iiivfR3
A Q2-ben Norris 1:11.372-vel kezdett, Verstappen közel két tizedet vert rá a mclarenesre. Leclerc első köre nem volt kiugróan jó, Cunoda is gyorsabb volt a monacóinál, majd Sainz állt az élre 19 ezredes előnnyel. A hétvége addigi legjobb körével Verstappen visszavette a vezetést, kis híján 1:11-en belülre került a holland.
A Haasok a Q2-ben már nem tűntek olyan gyorsnak, mint a Q1-ben, Esteban Ocon viszont az Alpine-nal váratlanul erős, negyedik helyet érő kört rakott össze, majd hat és fél perccel a Q2 vége előtt Pierre Gasly is odaért a hatodik pozícióba.
Piastri 1:10.756-tal került elsőként 1:11-en belülre, majd jelentette, hogy érintette a falat. Leclerc 69 ezredes hátránnyal sorolt be mögé másodiknak, Norris viszont 24 ezredes előnnyel átvette az első helyet. Folyamatosan gyorsult a pálya, de nagy meglepetés végül nem született: a két Haas mellett az egyik Alpine (Ocon), az egyik VCARB (Ricciardo) és a megmaradt Aston Martin (Stroll) esett ki. A Q2-ben végül Norris, Verstappen, Piastri, Leclerc, Gasly volt a sorrend az első öt helyen, az utolsó Q3-as helyet Alexander Albon csípte el a Williamsszel.
A Q3-nak úgy futhatott neki a mezőny, hogy a pole-nak nem volt egyértelmű esélyese. Hamilton 1:10.975-tel kezdte a döntő etapot, majd Leclerc elsőre 1:10.418-at ment. Piastri 26 ezreddel maradt el a monacói idejétől, majd Verstappen 149 ezredes hátránnyal állt a harmadik helyre. Az első próbálkozások után Sainz, Russell, Norris, Hamilton volt a további sorrend.
250 poles!!! 🤩
— Formula 1 (@F1) May 25, 2024
Congratulations @ScuderiaFerrari 🥳👏#F1 #MonacoGP pic.twitter.com/iqeRL0RUd0
Az utolsó gyors körében Leclerc képes volt tovább javítani, végül másfél tizeddel előzte meg a váratlanul komoly ellenféllé váló Piastrit, megszerezve a Ferrari történetének 250. pole-ját. Verstappen az utolsó próbálkozása során már rögtön a kör elején eltalálta a falat, emiatt kénytelen volt beérni a hatodik hellyel. A második sorból Sainz és Norris indulhat, az ötödik helyen Russell zárt. Verstappennek zsinórban nyolc időmérős elsőség után a kilencedik tehát már nem jött össze, a nagy kérdés a vasárnap délután háromkor kezdődő futamra immár az, hogy Leclerc képes lesz-e végre megtörni a monacói átkát…