A Forma-1-es Monacói Nagydíj harmadik szabadedzése után három versenyző, köztük a világbajnoki éllovas Max Verstappen ellen is vizsgálat indult. Verstappen azért került bajba, mert miután másodpercekkel az edzés leintése előtt megszakította az utolsó gyors körét a forgalom miatt, extrém lassan, helyenként 20 km/h-s sebességgel tette meg a körből hátralévő métereket, hogy biztosan leintse a kockás zászló.

Erre egyébként a Red Bull kérte Verstappent, a felügyelők azonban nem díjazták a manővert. Azt elismerték, hogy Verstappen mindent megtett annak érdekében, hogy ne tartson fel senkit, nem okozott veszélyes helyzetet sem, de egy megrovást így is kiosztottak a háromszoros bajnoknak.

Lando Norris kis híján az alagútban rohant bele George Russell Mercedesébe, ezért az esetért azonban végül Norris kapott megrovást. Mégpedig azért, mert az eset után dühében Russell felé kormányozta a kocsiját, amiből veszélyes helyzet is kialakulhatott volna.

Az időmérő edzés verőfényes napsütésben, 21 fokos levegő- és 48 fokos aszfalthőmérséklet mellett, a harmadik szabadedzéshez nagyon hasonló körülmények között kezdődött. A Q1-ben szép libasorban szinte mindenki rögtön megjelent a pályán, legtovább a szabadedzéseket uraló Ferrarik vártak.

Az első percekben egymást váltották a versenyzők az élen, 13 perccel az első harmad vége előtt a két Haas vezetett Nico Hülkenberg, Kevin Magnussen sorrendben. A német versenyző után George Russell volt a következő első 1:12.267-es idővel, őt Verstappen váltotta 183 ezredes előnnyel.

Elsőként Oscar Piastri került 1:12-n belülre, 1:11.881-es eredménnyel előzte meg Verstappent. A Q1 első felében nem villogtak a Ferrarik, kilenc perccel a vége előtt Carlos Sainz a hetedik, Charles Leclerc a kilencedik volt. Nem remekelt Sergio Perez sem, aki folyamatosan a veszélyzóna környékén mozgott.

Öt perccel a Q1 vége előtt 89 ezreden belül volt az első öt, Leclerc a 13. helyről indított újabb gyors kört. Ezzel már sikerült előrekeverednie a monacóinak, 1:11.653-as idővel átvette a vezetést. Leclerc mögött a két Haas állt a második és harmadik helyen, majd sorra javulni kezdtek az idők.

Az utolsó két percben kaotikus körülmények alakultak ki a pályán, a forgalom miatt többen kerültek rázós helyzetbe. Perez és Alonso sem tudott jelentősen javítani, de Norris is csak a 18. helyről kezdte az utolsó körét. Norris a 10. helyen végül továbbjutott, de bombameglepetésre Alonso és Perez sem élte túl az első kört. Rajtuk kívül Valtteri Bottas és Csou Kuan-jü, valamint Logan Sargeant esett ki. A Q1-et végül Russell nyerte Piastri és Hamilton előtt, fél másodperc hátrány már a kiesést jelentette Alonso számára.

A Q2-ben Norris 1:11.372-vel kezdett, Verstappen közel két tizedet vert rá a mclarenesre. Leclerc első köre nem volt kiugróan jó, Cunoda is gyorsabb volt a monacóinál, majd Sainz állt az élre 19 ezredes előnnyel. A hétvége addigi legjobb körével Verstappen visszavette a vezetést, kis híján 1:11-en belülre került a holland.

A Haasok a Q2-ben már nem tűntek olyan gyorsnak, mint a Q1-ben, Esteban Ocon viszont az Alpine-nal váratlanul erős, negyedik helyet érő kört rakott össze, majd hat és fél perccel a Q2 vége előtt Pierre Gasly is odaért a hatodik pozícióba. 

F1: Leclerc megcsinálta, övé a pole Monacóban 2

Oscar Piastri

Piastri 1:10.756-tal került elsőként 1:11-en belülre, majd jelentette, hogy érintette a falat. Leclerc 69 ezredes hátránnyal sorolt be mögé másodiknak, Norris viszont 24 ezredes előnnyel átvette az első helyet. Folyamatosan gyorsult a pálya, de nagy meglepetés végül nem született: a két Haas mellett az egyik Alpine (Ocon), az egyik VCARB (Ricciardo) és a megmaradt Aston Martin (Stroll) esett ki. A Q2-ben végül Norris, Verstappen, Piastri, Leclerc, Gasly volt a sorrend az első öt helyen, az utolsó Q3-as helyet Alexander Albon csípte el a Williamsszel.

A Q3-nak úgy futhatott neki a mezőny, hogy a pole-nak nem volt egyértelmű esélyese. Hamilton 1:10.975-tel kezdte a döntő etapot, majd Leclerc elsőre 1:10.418-at ment. Piastri 26 ezreddel maradt el a monacói idejétől, majd Verstappen 149 ezredes hátránnyal állt a harmadik helyre. Az első próbálkozások után Sainz, Russell, Norris, Hamilton volt a további sorrend.

Az utolsó gyors körében Leclerc képes volt tovább javítani, végül másfél tizeddel előzte meg a váratlanul komoly ellenféllé váló Piastrit, megszerezve a Ferrari történetének 250. pole-ját. Verstappen az utolsó próbálkozása során már rögtön a kör elején eltalálta a falat, emiatt kénytelen volt beérni a hatodik hellyel. A második sorból Sainz és Norris indulhat, az ötödik helyen Russell zárt. Verstappennek zsinórban nyolc időmérős elsőség után a kilencedik tehát már nem jött össze, a nagy kérdés a vasárnap délután háromkor kezdődő futamra immár az, hogy Leclerc képes lesz-e végre megtörni a monacói átkát…

F1: Leclerc megcsinálta, övé a pole Monacóban 3