A Hungaroringen az utóbbi kicsit több mint öt hónapban a versenygépek helyett a munkagépek jutottak főszerephez, és persze az őket irányító munkások, akik erőltetett tempót diktáltak annak érdekében, hogy a július 21-én tartandó Magyar Nagydíjra érkezők már azt lássák, a megújulás elkezdődött.
Az első ütemben a szerződés szerint a rendezvénytér támfalai készültek volna el, ám a kivitelező úgy ítélte meg, hogy elvégzi a paddock kiszélesítését, és szerkezetkészre építi a célegyenes alatti két alagutat is. Ezzel egyrészt előteljesít, másrészt megkönnyíti, felgyorsítja a 2024-es futam utáni folytatást.
A határidők betartása miatt sokszor a nap 24 órájában zajlottak a munkálatok a pályán, egyszerre 400-500 fő dolgozott a területen. Összesen 390 kilométernyi vezetéket építettek be, 3200 tonna betonacélt, 1674 köbméter előre gyártott vasbeton szerkezetet, valamint 32 ezer köbméternyi betont használtak fel a munkálatok során.
Megmozgattak 170 ezer köbméternyi földet, elkészült a lelátó mögötti rendezvénytér összes támfala, amely összesen 450 méter hosszú, és megépült az új lépcső, amely a nézőtérhez vezet. Az alsó depóterületen elbontották az épületeket, majd megépült az új, immár 8000 négyzetméteres paddock. Emellett elkészült a végleges közműhálózat jelentős része, valamint nagy területen kertépítési munkák is zajlottak.
Nincs félbehagyott épület vagy építkezés a területen, ami a televízióközvetítés miatt volt nagyon fontos a szervezőknek. A napokban jártak Mogyoródon az FOM szakemberei, a visszajelzések alapján elégedettek voltak a látottakkal. Az idei verseny után folytatódik a pálya felújítása.