Miután a gyenge teljesítmény miatt a McLaren 2022-ben idő előtt szerződést bontott vele, Daniel Ricciardo 2023-ra visszatért a Red Bull kebelére, igaz, csak tesztpilótaként és amolyan kabalafiguraként.
Az ausztrál aztán tavaly nyáron vezetési lehetőséget is kapott, az elvárásokat alulmúló Nyck de Vries helyére ültették az AlphaTaurinál, ám ott sem váltotta meg a világot, harmadik hétvégéjének kezdetén kezét törte, öt fordulón keresztül az energiaital-gyártó ifjonca, Liam Lawson helyettesítette, nem is rosszul.
Ricciardót ugyan megtartották az idei szezonra, ám továbbra sem talált igazán magára, és míg Cunoda Jukival már hosszabbítottak 2025-re a VCARB-nál, Sergio Perez pedig 1+1 évet kapott a nagycsapatnál, Max Verstappen mellett az ő jövője a levegőben lóg.
Sőt, ha lehet hinni Helmut Markónak – aki már tavaly F1-es versenyülést ígért Lawsonnak 2025-re –, tulajdonképpen el is dőlt a dolog, a 34 éves pilóta szolgálataival nem számolnak hosszabb távon.
„A részvényesek világossá tették, hogy a VCARB utánpótláscsapat, nekünk pedig ennek megfelelően kell dolgoznunk” – mondta ki őszintén az energiaital-gyártó motorsportfőnöke az osztrák Kleine Zeitungnak nyilatkozva.
„Eredetileg az volt a cél, hogy kiemelkedő teljesítmény esetén Ricciardo fellépjen a Red Bull Racinghez, de az az ülés már foglalt, Sergio Perezé. A terv így már nem él, hamarosan pedig fiatal versenyzőt ültetünk az autóba – konkrétan Liam Lawsont.”
Marko szavai nem hagynak kétséget, Ricciardo mehet, a 22 éves új-zélandi újonc lesz Cunoda csapattársa, a kérdés már csak az, hogy az ausztrál kitölti-e a 2024-es idényt, vagy az ifjoncot már év közben az autóba ültetik – a Red Bullnál az utóbbi sem lenne meglepő.
Lawsonról egyébként épp a napokban terjedt el, hogy a látszólagos Red Bull-os mellőzés miatt más csapatokkal is tárgyal, talán ez is szerepet játszott a döntés meghozásában.