Már kész tényként kezeli a nemzetközi sajtó, hogy a szerződéshosszabbítás ellenére sem érezheti magát biztonságban Sergio Pérez – a mexikói versenyző akár már az idei szezon közben búcsút vehet tőle a Red Bull. Ezzel kapcsolatban a RacingNews365.com megtudta, hogy a szezont jól kezdő, ám az utóbbi hetekben egyre rosszabb teljesítményt nyújtó mexikói a következő három versenyen, azaz egészen a nyári szünetig kap lehetőséget a bizonyításra.
Ha a következő hetek során sem javul a formája, a portál értesülései szerint a Red Bull a szerződésben szereplő záradékokkal mozdítaná el Pérezt – hogy milyen záradékokról lehet szó, arról különböző információk láttak napvilágot. Állítólag az egyik kikötés, hogy a Belga Nagydíj után a 34 éves versenyző hátránya nem lehet 100 pontnál nagyobb Max Verstappennel szemben, de más források öt pozícióban határozták meg a különbséget.
Rossz hír Pérez szempontjából, hogy akármelyik is igaz, kijelenthető, hogy rezeg a léc alatta. Tekintve, hogy a csapattársa 237 ponttal vezeti a bajnokságot, miközben neki csak 118 pontja van, a több mint 100 pontnyi különbség már kialakult – ezzel együtt a hatszoros futamgyőztes jelenleg az ötödik az egyéni bajnokságban, ám Oscar Piastri és George Russell is megközelítette őt, így benne van a pakliban, hogy bármikor visszacsúszhat a hetedik helyre.
Pérez gyengélkedése hosszabb távon a Red Bull címvédését teheti kockára: amíg az előző szezonban a domináns autónak köszönhetően belefértek a kisebb megingások, most már a McLaren, a Ferrari és a Mercedes is veszélyt jelent a csapatra. Emiatt a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner, aki a szerződtetése óta kiállt Pérez mellett, azt kérte tőle, hogy szedje össze magát.
Kispadról érkezhet Pérez utódja
A Forma-1-es Brit Nagydíj időmérő edzése előtt egy másik, Pérez jövőjére nézve igencsak aggasztó fejlemény is napvilágot látott: az Autosport.com szellőztette meg, hogy jövő hét csütörtökön a csapat tartalékversenyzője, a tavalyi beugrásakor remeklő Liam Lawson egy forgatási nap keretében először vezetheti a Red Bull idei autóját, az RB20-at. Bár a szabályok szerint csak 200 kilométert tehet meg – igaz, azt sem verseny-, hanem csak bemutatógumikon –, a teszt valódi célja, hogy a csapat pontos képet kapjon arról, mit tud a védence.
Fontos megjegyezni, hogy egy évvel ezelőtt, ugyanígy Silverstone-ban kapott tesztelehetőséget Daniel Ricciardo, aki ezt követően megkapta Nyck de Vries ülését az AlphaTaurinál – illetve mostani nevén az RB-nél vagy VCARB-nál. A héten egyébként az ausztrál is szóba került Pérez lehetséges utódjaként, de ennek ellentmondanak azok az értesülések, melyek szerint az elmúlt hetekben mutatott javuló tendencia ellenére is küzdenie kell azért, hogy egyáltalán a mostani állását megtarthassa.
Újabb elbaltázott időmérő Péreztől
A hírforgatagban az sem segít sokat Pérez helyzetén, hogy a mexikói a silverstone-i időmérő edzésen már a Q1-ben búcsúzott, miután a sóderágyban kötött ki az RB20-szal. A mexikói azonban tagadja, hogy a kicsúszása oka a ránehezedő nyomás volna.
„Nem, nem, és nem, a nyomásnak semmi köze hozzá” – idézte Pérezt a Motorsport Week. „Teljesen a munkámra koncentrálok, valamint arra, hogy teljesítsek. Tudom, hogy hol lehetek, nagyon jól sikerült a pénteki napom, úgyhogy leszegem a fejem, és csak idő kérdése, hogy megfordítsuk a helyzetet.”
Amikor a menesztéséről szóló híresztelésekről kérdezték, azt ismételgette a mexikói, hogy szerződése van, majd arra terelte a témát, hogy a futamra koncentrál, és szeretné a „lehető leghamarabb” visszanyerni a régi formáját.
Pérez így csak a 19. helyről rajtolhat Silverstone-ban, ezzel együtt az utóbbi hat hétvégéből ez volt a harmadik alkalom, amikor már a Q1-ből sem jutott tovább.
„Kifogtak rajtam a körülmények. Miközben próbáltam felmelegíteni a gumikat a 9-es kanyarban, visszaváltáskor elég csúnyán elveszítettem az autó hátsó részét. Elhagytam a pályát, majd a sóderágyban ragadtam, ennyi” – magyarázta a történteket a Sky Sports F1-nek. „Fáj, mert cserbenhagytam a csapatot. Eddig erős hétvégénk volt, de nem tudtuk megmutatni a tempót.”