A nyár elején röppent fel, hogy az Alpine-csapat mögül kihátrálhat a Renault, hiába a céges összefonódás, az enstone-i alakulat kénytelen lehet más gyártó erőforrásait használni.
A Renault jó ideje kizárólag az Alpine-nak gyártja Forma-1-es motorjait Viry-Chatillonban, ezért is mérlegelik, hogy van-e értelme fenntartani a projektet, vagy okosabb lenne az üzemet más tevékenységre átállítani, esetleg eladni.
Természetesen a fentiek miatt az Alpine-nak új motorpartnerre lehet majd szüksége, úgy hírlik a Mercedeshez fordulhatnak. A német márka brixworth-i üzemében (Mercedes High Performance Powertrains, HPP) a gyári alakulat mellett jelenleg a McLarennek, a Williamsnek és az Aston Martinnak gyártanak erőforrásokat, ám az utóbbi csapat 2026-tól a Hondával dolgozik, így lenne kapacitás egy új partnerre.
„Nem rossz ötlet, hogy az Aston Martin helyére egy másik csapatot találjunk, pusztán már csak a minél több partnerre elérhető adatgyűjtés miatt. Minél több erőforrást készítünk, annál jobban mehet a fejlesztés, annál jobb lehet a megbízhatóság” – mondta a felvetésre Silverstone-ban a Mercedes főnöke, Toto Wolff.
„De egyelőre itt tart a dolog, nem voltak egyeztetések, tárgyalások. Úgy gondolom, hamarosan megszületik a döntés az Alpine-nál, hogy marad-e az F1-es motorprogram vagy sem. Csak akkor foglalkozhatunk az esetleges együttműködésünkkel, ha ott már megszületett a stratégiai döntés. De mi nyitottak vagyunk, nekik is ezt mondtuk” – szögezte le.