Egy ponton még a McLaren kettős sikerére is volt esély a Forma-1-es Brit Nagydíjon, ám a kaotikus verseny végén Lewis Hamilton ünnepelhetett a dobogó legfelső fokán, a 2021-es Szaúd-arábiai Nagydíj óta először.
Féltávnál a wokingi istálló versenyzői vezettek, azonban a csapat nem mert kockáztatni azzal, hogy egyszerre hívja ki őket a bokszutcába, amikor a 27. körben elkezdett szakadni az eső. Oscar Piastri így egy körrel később kapta meg az átmeneti esőgumikat, viszont addigra több mint 18 másodpercet veszített a csapattársával szemben, így a másodikról egészen a hatodik helyig esett vissza.
Később újra beleesett abba a hibába a McLaren, hogy óvatos duhaj volt, így Hamilton az egy körrel korábban megejtett második bokszkiállásával az élre állt. A verseny hajrájában a második helyről is le kellett mondania Lando Norrisnak, ugyanis az elkopott lágy gumikon nem tudta feltartóztatni Max Verstappent, így csapattársa előtt, harmadikként intette le a kockás zászló.
A Brit Nagydíj után Andrea Stella, a McLaren csapatfőnöke beismerte, a nagyravágyás okozta a vesztüket: a kettős győzelem lobogott a szemük előtt, amikor úgy döntöttek, hogy Piastrit még egy körig a pályán tartják az első bokszkiállások alatt.
„Erőltetnünk kellett volna a dupla bokszkiállást” – idézte Stellát a PlanetF1.com. „Azzal ugyanis, hogy egy körrel később hívtuk ki Oscart, sokkal több időt veszítettünk, mint amennyit a dupla cserével veszítettünk volna. Utólag visszagondolva ez lett volna a helyes döntés. Tanulni fogunk ebből, és legközelebb jobban csináljuk majd.”
„Azt hiszem, egy kicsit mohók voltunk. Nem akartuk elfogadni, hogy időt veszítünk a kettős cserével. Néha azonban muszáj türelmesnek lenned, és el kell fogadnod, hogy időt veszítesz, ahelyett, hogy abban reménykedsz, hogy egy körrel később nem kell olyan nagy árat fizetni érte. Ez különösen igaz, ha eléggé kitartó az eső.”
„Úgy gondolom, Oscarnak nagyon erős versenye lehetett volna. Legalább olyan erős esélyei voltak a futamgyőzelemre, mint Landónak.”
Piastri azonban nem hárította a csapatra a felelősséget, elmondása szerint „közösen” döntöttek arról, hogy a pályán marad. „Őszintén szólva talán ez a legnehezebb döntés, amit meg kellett hozni ezen a versenyen” – nyilatkozta az ausztrál. „Két autód van, mindössze fél másodpercre egymástól, és esik. Ennél nehezebb nem is lehetett volna.”
„Határozottan úgy gondolom, hogy néhány dolgot felül kell vizsgálnunk. Szerintem a dupla kerékcsere lett volna a jobb megoldás, de utólag könnyű okosnak lenni” – jegyezte meg Piastri. „Azt kell megvizsgálnunk, volt-e olyan adatunk, ami arról árulkodott, hogy lett volna jobb választásunk.”
A 23 éves versenyző ugyanakkor nem rejtette véka alá, „fájt” neki, hogy így alakult számukra a futam. „Amint behajtottam a bokszutcába, tudtam, hogy rosszul döntöttünk. Az utolsó néhány kanyar nagyon kemény volt, és láttam, hogy Lando már csak öt másodpercre van mögöttem, így tudtam, hogy nagy bajban vagyok” – mondta.
„Nyilvánvalóan csalódott voltam, de azzal is tisztában voltam, hogy esik az eső, ahogyan azzal is, hogy az előttünk haladóknál már néhány kör alatt elkoptak az intermediate-ek. Utána azonban ugyanazokba a falakba ütköztem, mint mindenki más, de még mindig benne volt a pakliban, hogy jobbak lesznek az esélyeink, amikor vissza kell váltanunk a száraz pályás gumikra. Szóval megpróbáltam életben tartani az esélyt.”