Miután a tavalyi Katari Nagydíjon a hőségben számos pilóta rosszul lett a futam alatt, az eleve betegséggel küszködő williamses Logan Sargeant még közben kiállt a garázsba, mások kiszállás után hánytak, volt, aki elájult. A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a történtek után jelezte, hogy ilyesmi nem történhet meg újra, megoldásokat fognak keresni.

Már akkor említették a hűtő-szellőztető renderek esetleges bevezetését, az Autosport pedig most – talán nem véletlenül, hiszen a Hungaroringen az idény eddigi legforróbb F1-es hétvégéje következik – arról ír, hogy az FIA-nál a légkondik teszteléséről döntöttek.

Az F1-esekbe természetesen nem a hétköznapi személyautókból ismert klímák kerülnek, a pilótafülke körül elhelyezett több kisebb egységről, szellőzőcsatornákról lesz szó.

Az első próbára az augusztus végi Holland Nagydíjon kerül majd sor, majd azt továbbiak követhetik, sikeres tesztek esetén pedig a szabályokba is belefoglalják majd ezen berendezések használatát.

Fontos megjegyezni, hogy a légkondik rendszeresítése nem lesz egyenlő az állandó használattal, az FIA csak bizonyos időjárási körülmények esetén engedélyezné/rendelné el a beszerelésüket.

A hungaroringi forró hétvégére a felügyelőszervezet kötelezővé tette a 2024-es szabályokba már lehetőségként beleírt második hűtőnyílás megnyitását az autók orrán, valamint engedélyezte, hogy a versenyzői ruházatot, felszereléseket, valamint a pilótafülkét és az ülést hűthessék a szessönök előtt – ezt alapvetően nem engednék az előírások.