A McLaren szappanoperába illő taktikázásáról szólt a 39. Forma-1-es Magyar Nagydíj: annak ellenére, hogy a wokingiak kettős győzelméhez, kétség sem fért, sokáig kérdéses volt, hogy Oscar Piastri vagy Lando Norris állhat-e fel a dobogó tetejére a Hungaroringen.

Piastri a rajt után átvette a vezetést, majd a második kerékcserék után veszítette el ezt, miután a pályán hátrébb lévő Norrist hívták ki hamarabb a bokszutcába. Úgy tűnt, hogy a brit a csapat többszöri kérése ellenére sem adja vissza a pozíciót a csapattársának, ám végül a 68. körben beadta a derekát: a célegyenesben látványosan lelassítva elengedte Piastri.

Az ausztrál így pályafutása első győzelmét szerezte, Norris ért célba másodikként, aki ezzel együtt is fontos pontokat hozott a verseny hajrájában koccanó Max Verstappenen. A két McLaren-pilóta mögött a Mercedes hétszeres világbajnoka, Lewis Hamilton (Mercedes) végzett a harmadik helyen. A 70 körös futam leintése után Nico Rosberg, 2016 F1-es világbajnoka készítette az interjúkat a dobogósokkal.

„Nagyon különleges. Gyerekként erről a napról álmodtam, amikor felállok az F1-es dobogó legfelső fokára. A vége nyilvánvalóban egy kissé komplikált lett, de a rajtnál jól jöttem el, a csapatnak pedig köszönöm az erőfeszítéseket és a csodálatos autót” – nyilatkozta Piastri, aki Damon Hill, Fernando Alonso, Jenson Button, Heikki Kovalainen és Esteban Ocon példáját követve a Hungaroringen nyert először a Forma-1-ben.

„Pokolian szórakoztató a McLarennél versenyezni. Nem tudom eléggé megköszönni nekik, hogy lehetőséget adtak arra, hogy a Forma-1-ben” – folytatta az ausztrál. „Az pedig hihetetlen érzés, hogy 18 hónap után együtt nyertünk. Jelen pillanatban [az autó] egy vadállat. Minden körülmények között gyors. Azt hiszem, ma uraltuk a futamot, ami csodálatos érzés, és bebiztosítottunk egy kettős győzelmet.”

„Természetesen minél tovább hagyod, annál idegesebb vagy” ­– tért ki a csapatsorrend körül kialakult kavarodásra. „De jól megoldotta a csapat, és szerintem ez volt a helyes. A rajtnál jó helyzetbe hoztam magamat. Az eltérő stratégiával valószínűleg nem voltam olyan gyors az utolsó etapban, mint szerettem volna, de még mindig jó helyzetben voltam” – szögezte le Piastri, aki reméli, hogy lesznek még futamgyőzelmei.

F1: Megvédte a csapatutasítást az új győztes 2

A Forma-1-es Magyar Nagydíj dobogósai (b-j): Lando Norris (brit, McLaren, 2.),, Oscar Piastri (ausztrál, McLaren, 1.), Lewis Hamilton (brit, Mercedes, 3.). (Fotó: Joe Portlock/Formula 1/Getty Images)

„Csapatként csodálatos napot zártunk, és szerintem ez a legfontosabb. Nagyon boldog vagyok, mivel hosszú út vezetett idáig. Messze mindenki előtt voltunk” – értékelte a futamát Norris. „Oscar jól kapta el a rajtot, és utána a versenyt is jól kontrollálta. Megérdemelte a győzelmét.”

„Adott két jó versenyző és egy csodálatos csapat. Még mindig nehéz és hosszú [a konstruktőri vb-címhez vezető út – a szerk.], de a mai a mi napunk volt. Ez a spái hétvégére megváltozhat, de azon leszünk, hogy minél több ilyen hétvégénk legyen.”

Amikor a csapat által kért helycseréről kérdezték, a brit jóval szűkszavúbbá vált: „A csapat megkért, hogy tegyem meg, így megtettem, ennyi” – zárta rövidre.

„Gratulálok a McLarennek a kettős győzelemhez” – üzent korábbi csapatának a 200. F1-es dobogóját szerző Hamilton. „A régi családomról van szó, emiatt örömmel tölt el, hogy újra az élen láthatom őket. Nagyszerű munkát végeztek ma, miközben nekünk nem volt olyan tempónk, mint a McLarennek vagy a Red Bullnak. A verseny elején sikerült feljebb kapaszkodnunk, azonban utána nagyon nehéz volt tartani velük a lépést.”

F1: Megvédte a csapatutasítást az új győztes 3

A 200. dobogója után nem hibáztatta az ütközésért Verstappent Hamilton. (Fotó: Mark Thompson/Getty Images)

Annak ellenére, hogy a stewardok vizsgálják Hamilton és Verstappen ütközetét, a brit nem hárította a felelősséget a Red Bull-os ellenfelére.

„Nyilvánvalóan egy kicsit hajmeresztő volt az a csata, amit a végén vívtunk, de erről szól az autóversenyzés. Egyáltalán nem volt idegtépő. Amikor látod, hogy milyen tempóval próbálják meg lezárni a rést bizonyos kanyarokban, csak nem nevetek magamban, nem tehetek róla” – osztotta meg az álláspontját. „Láttam, hogy messziről jön, és sokkal később tudott fékezni, mint én, de utána elfékezte az ívbelső kerekét. Én közben maradtam a helyemen, ő kicsúszott, ez szerintem versenybaleset volt.”