Kétszer is meglengették a piros zászlókat a 39. Forma-1-es Magyar Nagydíj szombati időmérő edzésén, melyen Lando Norris szerezte meg a pole-pozíciót. A kvalifikáció első szakaszában Sergio Pérez törte össze a Red Bullt, de a mexikóinál is nagyobb bukott a Q3 végén Cunoda Juki, aki az 5-ös kanyar kijáratánál a szalagkorlátnak csapódott az RB (VCARB) autójával.
Bár elővigyázatosságból kivizsgálták az orvosok, Cunoda megúszta sértetlenül az ütközést, ami a csapat adatai szerint 50 G-s erejű volt. Erre való tekintettel a faenzai alakulat felmentette a médiakötelezettségei alól a japán versenyzőt, aki így csak az F1 TV-nek nyilatkozott a szombati nap végén, az írott sajtónak nem.
„Őszintén szólva nem számítottam erre” – idézte Cunodát a RacingNews365.com. „Csak szélesen futottam, de még úgy is bőven a pályán belül voltam, hogy a gumijaim felével már a füvön voltam. Előfordul az ilyesmi, most talán azért, mert még nedves volt, ami felnagyította az ütközést.”
„Addig a kanyarig remek körön voltam, szóval nagy kár” – sajnálkozott a balesete miatt a japán. „Sokkal jobban aggódtam az autóért, mint magamért, úgyhogy remélem, hogy megúszta. Csalódott vagyok, és nyilvánvaló, hogy sajnálom a csapatot.”
Yuki goes flying into the barriers! 😨
A scary moment for Tsunoda, but the RB man was ok#F1 #HungarianGP pic.twitter.com/gdyPcY3Ogq
— Formula 1 (@F1) July 20, 2024
A pálya azon kevés pontjai közé tartozik Cunoda balesetének helyszíne, amin változtatott a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a hétvégi Magyar Nagydíj előtt: az 5-ös kanyar kijáratánál 2,5 méter hosszan egy füves sávot alakítottak ki, mégpedig a négykerekes pályaelhagyások megelőzése végett. Az átalakításokat látva azonban az RB másik versenyzőjét, Daniel Ricciardót egyáltalán nem lepték meg a történtek.
„Néhányan csütörtökön körbesétáltunk a pályán, és már akkor láttuk, hogy eléggé mély a széle” – idézte a Motorsport-Magazin.com az ausztrált, aki szerint a gyepszőnyeg egyértelműen visszalépést jelent a korábbi megoldáshoz képest. „Arra gondoltunk, ha egy kerékkel rácsúszunk, olyan lesz, mintha felülnénk egy gördeszkára. Így is történt.”
A német portál még a kvalifikációt követően arról számolt be, hogy várhatóan az éjszaka folyamán módosítani fogják a füves szegélyezés kialakítását – ennek jeleit már a szombat esti pályabejárásunk alkalmával láttuk. Amikor ott jártunk, markoló segítségével ásták ki az ominózus szakaszt – az alábbi képre kattintva galéria nyílik:
Vasárnap reggelre az is kiderült, hogy a kerékvető mentén felásott részt kaviccsal töltötték fel:
FIA sustituye la hierba por grava en los últimos 4m del exterior de la T5, donde Tsunoda tuvo el accidente ayer. #f1 #HungarianGP pic.twitter.com/fPsu5HGA5q
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) July 21, 2024