Köztudott, hogy néhány F1-es riválisával – pl. a mclarenes Lando Norris, a ferraris Charles Leclerc – együtt a Red Bull-os Max Verstappen is nagy rajongója az online szimulátoros versenyzésnek, sőt, a háromszoros világbajnok holland mindannyiuknál komolyabban veszi ezt.

Verstappen – a végül hajszállal, de általa megnyert – imolai hétvégén, az Emilia-romagnai Nagydíj szombatján is ezzel töltötte az éjszakáját, majd a múlt hétvégi Magyar Nagydíj előtt is hajnalig játszott, ám legutóbb már, persze számos más tényezőnek – az autó fejlesztéseinek hatástalansága, a rossz gumistratégia – csak az 5. helyen intették le.

Mivel nem titok, hogy a holland éjszaka is tekergette a Hungaroringre elhozott rig kormányát, a verseny után sokan erre mutogattak a gyengébb eredmény kapcsán. A csapatnál elsőre megvédték Verstappent, ám egy frissebb megszólalásban az energiaital-gyártó motorsportfőnöke, Helmut Marko már új hozzáállásról számolt be:

„Max elég sebezhető volt a múlt hétvégén, természetesen rögtön jöttek is a kritikák – nem meglepően amiatt is, hogy a nap felét szimulátorozással töltötte” – írta az osztrák matuzsálem a Speed Weekben vitt rovatában.

„Elárulhatom, hogy Imolában hajnali háromkor feküdt le a szimulátorozás után, mégis megnyerte az F1-es futamot. Maxnak egyszerűen más az alvási ciklusa, ugyanakkor a hungaroringi hétvégén csakis azért maradt fent sokáig, mert az egyik csapattársának le kellett mondania a versenyt. Akárhogy is, megegyeztünk vele, hogy ezt követően nem fog sokáig szimulátorozni” – szögezte le Marko.

Bár a 2024-es szezon elején úgy tűnt, hogy a 2023-as, példátlanul domináns bajnokság ismétlését látjuk majd, azóta kiderült, hogy a riválisok formajavulása, a Red Bull fejlesztéseinek hatékonytalansága miatt a Ferrari, a Mercedes és főképp a McLaren is valós ellenféllé vált, legalábbis az egyes versenyek tekintetében. Verstappen pillanatnyilag 76 ponttal vezet a mclarenes Lando Norris előtt az egyéniben, míg a Red Bull mostanra mindössze 51 ponttal áll a wokingiak előtt a konstruktőriben, miközben még 11 forduló van hátra.

A címvédések esélyét tovább rontja, hogy a belga-holland versenyző következő, idei első hazai hétvégéjén a hajtáslánc elemeinek cseréje miatt hátrasorolás várhat rá. Verstappen RB20-asában mostanra a szabályok által maximálisan engedett negyedik új belső égésű motor (ICE), turbó, hő- és mozgásienergia-visszanyerő egység (MGU-H és MGU-K) dolgozott, ahogy a vezérlőelektronikából és az akkumulátorokból is a második egységnél járt.

A holland RacingNews365 értesülése szerint most következő Belga Nagydíjon, az előzésekre inkább alkalmas spa-francorchamps-i pályán minimum a belső égésű motort cserélik majd, ami legalábbis 10 helyes hátrasorolással járhat.